חיפוש

תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי

ישנן פעולות מסוימות שנראות לנו טריוויאליות ומובנות מאליהן. פעולות שונות כמו אכילה, שטיפה, הרמה, הזזה, הליכה או קימה, אלו דברים שאנחנו מבצעים באופן יומיומי. עם זאת, ישנם אנשים שביצעו את הפעולות הללו במשך כל חייהם, אך בגיל מסוים הם כבר לא מצליחים לעשות זאת.

אנשים הזקוקים לטיפולים ולשירותים סיעודיים, יכולים לקבל מהביטוח הלאומי גמלת סיעוד, אם הם לאחר גיל הפרישה ועומדים בתנאים מסוימים.

 

מהי גמלת סיעוד?

גמלת סיעוד יכולה להיות משמעותית עבור אנשים רבים. אנשים לאחר גיל הפרישה שעומדים בתנאי הזכאות הבסיסיים, יכולים להגיש תביעה לביטוח הלאומי על מנת לקבל גמלה כזו. מכוון שהביטוח הלאומי לא מנפק מדריך תביעת ביטוח סיעודי מטעם עצמו, חשוב להיות בקיאים בכל מה שקשור לתביעה עצמה באופן עצמאי, במידה ואחד הקרובים שלכם יהיה זקוק להגשת התביעה.

המטרה של גמלת סיעוד היא לסייע לאנשים מבוגרים שכבר לא מצליחים לבצע פעולות מסוימות בעצמם וזקוקים לסיעוד. הגמלה הזאת היא לא מותרות. הביטוח הלאומי מאפשר לאנשים להגיש תביעה לקבלת גמלה, מתוך הבנה שאנשים מבוגרים שלא יכולים לבצע פעולות בעצמם הם עדיין חלק מהחברה ושיש לדאוג להם ולצרכים שלהם.

 

תנאי הזכאות

ישנם כמה תנאים שצריך לענות עליהם לפני שמגישים את תביעת גמלת הסיעוד. האדם עבורו מגישים את התביעה צריך להיות תושב ישראל לאחר גיל הפרישה (לנשים או לגברים). האדם שעבורו מוגשת התביעה צריך להתגורר בבית או בדיור מוגן. כחלק מתנאי הזכאות, יש לעבור מבחן שייקבע את רמת הצורך של התובע לגמלת סיעוד.

שני תנאים נוספים קשורים לעניין קצבתי וכלכלי. על התובע לעמוד במבחן ההכנסה של הביטוח הלאומי. במידה ויש לו הכנסה קבועה גבוהה מדי, הוא לא יהיה זכאי. גם אם הוא מקבל קצבאות אחרות, כמו קצבת שירותים מיוחדים למשל, הוא לא יהיה זכאי לקבלת גמלת סיעוד.

 

מבחן תלות

חשוב לצרף מסמכים רלוונטיים המעידים על הצורך בסיעוד בעת הגשת התביעה. אם המסמכים משכנעים מספיק, הביטוח הלאומי יכול לפסוח על הצורך במבחן בדיקת תלות. במידה שלא, הביטוח הלאומי יבצע את המבחן כדי לדעת האם קיימת זכאות לקבלת הגמלה. במבחן נבחנות חמש פעולות שונות: אכילה, רחצה, ניידות, הלבשה וטיפול בהפרשות.

 

חישוב ניקוד

לאחר הגשת התביעה ומעבר מבחן התלות, הביטוח הלאומי יחל לדון בתביעה. יתבצע חישוב של הניקוד לפי מבחן התלות או לפי המסמכים השונים שהוגשו עם התביעה. לפי הניקוד המתקבל הביטוח הלאומי יכריע בדבר התביעה.

 

קבלה או דחייה

הביטוח הלאומי יכול לקבל את התביעה, לדחות אותה או להעניק גמלה זמנית. כל אלו מתבצעים לפי המסמכים הרפואיים או לפי מבחן התלות. אם התביעה מתקבלת, התובע יקבל גמלה לפי רמה שתואמת את מצבו. ישנן שש רמות שונות, שמעניקות כיסוי שונה.

תביעת ביטוח סיעוד

 

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »