חיפוש

מהן פוליסות לאובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב שאף אחד לא רוצה להגיע אליו. מלבד ההתמודדות המורכבת עם המצב הרפואי שנכפה עליו, על האדם להתמודד גם עם אובדן יכולת ההשתכרות שלו. פגיעה כלכלית במצבו הרגיש עלולה להיות בעלת השלכות הרות גורל עליו ועל משפחתו. לשם כך, יש מספר סוגים של פוליסות ביטוח למקרים של אובדן כושר עבודה, עליהם נפרט במאמר זה. 

 

ראשית- תקופת המתנה

בטרם נפרט אודות הפוליסות לאובדן כושר עבודה, חשוב לציין כי עבור כל הפעלת פוליסה קיימת תקופת המתנה, כזו שבדרך כלל אורכת כשלושה חודשים מיום מקרה הביטוח- יום האירוע בו נגרם אובדן כושר עבודה. לאחר תקופת ההמתנה, תתחיל לשלם חברת הביטוח את הסכום הנקוב בפוליסה.

חשוב להכיר שבעוד עבור השכירים, תקופת ההמתנה עומדת על 90 יום, ניתנת לעובדים עצמאיים את האפשרות לקצר את תקופת ההמתנה בתוספת תשלום, שכן עבורם כל יום שבו הם לא עובדים הוא הפסד כספי משמעותי. על מנת להעמיק בנושא, מומלץ ליצור קשר ולהיעזר בשירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה.

 

פוליסה לאובדן כושר עבודה מוחלט

פוליסת ביטוח זו מתייחסת לתרחיש המחמיר והקיצוני ביותר, בו אדם סובל מאובדן של 75% מכושר העבודה שלו, כולל בכל עיסוק סביר אחר. מדובר בפוליסה נחותה יחסית, שכן על פי תנאיה היא מפצה את המבוטח בה רק במקרים בהם קשים ביותר. מעבר לכך, חברת הביטוח יכולה לדרוש מהמובטח במסגרת פוליסה זו, לעבוד בכל עיסוק סביר אחר שמתאפשר לו, בדרך כלל עיסוק שאין למבוטח כל הכשרה או ניסיון בו.

 

פוליסה לאובדן כושר עבודה מורחב

פוליסה זו מהווה שיפור קל ביחס לקודמת שהוצגה לעיל, שכן היא מתייחסת לעובד שסובל מאובדן של 25% מכושר העבודה שלו, או אובדן כושר עבודה חלקי. כמו כן, היא מתאימה גם לאדם שאינו יכול לעבוד בעבודתו או בכל עיסוק אחר שאינו תואם את הכשרתו, ניסיונו או השכלתו.

 

פוליסת אובדן כושר עבודה מקצועי

במצב של הפעלת פוליסת הביטוח הזו, אדם אשר עבד עד כה בעבודתו וסובל מאובדן כושר עבודה, אינו יכול לעבוד בה עוד, אך אינו נדרש לעבוד בכל עיסוק אחר. למשל, אדם שעבד בתחום ההייטק לא ייאלץ לעבוד כעת באבטחה. במסגרת הפוליסה אין דרישה של חברת הביטוח מהאדם לעסוק בעיסוק אחר שאינו תואם את יכולותיו.

 

כיסויי הפוליסה

רוב הפוליסות הנוגעות לאובדן כושר עבודה, יפצו את המבוטח בפיצויים בגובה של עד 75% ממשכורת הברוטו שלו, זאת על מנת למנוע אינטרסים של העובד שלא לעבוד בכל עיסוק אחר ולהתפרנס מפוליסת אובדן כושר העבודה שלו. כמו כן, יהיה המבוטח פטור מתשלומים חודשיים, וכן חברת הביטוח תשלם הפרשות פנסיוניות עבור העובד חודש בחודשו, משל הוא עדיין מועסק ועובד לכל דבר ועניין.

עורך דין לנכים

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »