חיפוש

הסכם ממון – למי זה רלוונטי?

הסכם ממון הוא בעצם חוזה לחלוקת נכסים בין בני זוג, שיופעל במקרה של פרידה ופירוק השותפות ביניהם. במדריך שלפניכם תמצאו הסבר על הסכמי ממון, מתי הם רלוונטיים ולמי כדאי לחתום על הסכם ממון. 

 

מהו הסכם יחסי ממון בין בני זוג?

הסכם ממון הוא בעצם הסכם, שנועד להסדיר את תחום חלוקת הרכוש והמשאבים בין בני הזוג במקרה של פרידה. הסכם זה מפרט את כל הנכסים הקיימים כיום לכל אחד מבני הזוג שיישארו בבעלות צד זה או אחר במקרה של פירוק הזוגיות. בנוסף לכך, ההסכם יכול להתייחס גם לנכסים עתידיים של בני הזוג שהם עתידים לקבל מהקריירה שלהם, מירושה או בדרכים אחרות. לניסוח הסכם ממון מן הראוי להיעזר בשירותי עו"ד המתמחה בתחום.

 

איזה סוגים של הסכמי ממון קיימים?

ישנם שני סוגים של הסכמי ממון עיקריים בישראל. הראשון הוא כזה שנחתם טרם הנישואים או ההכרה כידועים בציבור. בהסכם מסוג זה יש צורך בקבלת אישור של נוטריון שיאשר שההסכם אכן חוקי וקביל. הסוג השני של הסכמי הממון הוא הסכם ממון שנעשה במהלך הנישואין.

הסכמים מסוג זה הם מסובכים יותר לכתיבה והקבילות שלהם היא פחותה בדרך כלל. מכיוון שכך, הסכמים מסוג זה צריכים לקבל אישור מבית המשפט לענייני משפחה או מבית הדין הרבני. כמובן שישנם סוגים של הסכמי ממון שונים אשר עוסקים בנכסים מסוגים שונים ובמצבים זוגיים שונים.

 

מי יכול ולמי כדאי לחתום על הסכם ממון?

כל בני זוג שעומדים להינשא או לקבל הכרה כידועים בציבור, יכולים לחתום על הסכם ממון. גם זוגות נשואים או ידועים בציבור יכולים לעשות זאת ובתנאי שקיימת ביניהם הפרדה ממונית כזאת או אחרת. בציבור הרחב ישנה עדיין רתיעה מסוימת מחתימה על הסכמי ממון, אשר נובעת משורה של חוסר הבנות ודעות קדומות על הנושא. כיום מומלץ לכל זוג לבדוק את האופציה של הסכם ממון, בכדי לדאוג כבר היום לבעיות שעלולות לצוץ מחר.

 

איך לכתוב ולחתום על הסכם ממון בצורה נכונה?

לניסוח הסכם ממון בצורה נכונה יש חשיבות גבוהה מאוד. בית המשפט לענייני משפחה עלול לבטל לחלוטין הסכמים שלדעתו לא נוסחו בצורה הוגנת, או שהייתה בהם בעיה חוקית כזאת או אחרת. בכל מקרה יש צורך לקבל שירות מנוטריון או מבית דין בכדי שהסכם הממון יהיה בעל תוקף חוקי בישראל.

 

הסכמי ממון בין בני זוג בישראל – סיכום

הסכמי ממון הם הסכמים שמחלקים את הרכוש של בני זוג במקרים של פרידה. הסכמים אלה יכולים להיחתם גם על ידי מי שמתעתדים להתחתן או לקבל הכרה כידועים בציבור וגם על ידי מי שכבר נמצאים במערכת יחסים זוגית שמוכרת על ידי המדינה. חשוב מאוד לנסח את הסכם הממון בצורה נכונה וחוקית.

לניסוח הסכם ממון

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »