חיפוש

מה היא הדברה ירוקה?

הנזקים הסביבתיים הגלובליים גורמים לשינוי באטמוספירה וגורמים לפגיעה בלתי הפיכה בסביבה בה אנו חיים. על מנת למזער את הנזקים, נוקטים בפעולות כמו הפחתת שימוש בפלסטיק, שימוש בחשמל סולרי, שימוש בדשנים, שימוש חוזר, מחזור, הדברה ירוקה ועוד. במאמר נעסוק בהדברה ירוקה כחלק ממניעת תהליכים הגורמים נזק לסביבה.

 

החשיבות של הדברה ירוקה

על מנת לאפשר חיים תקינים חשוב לסלק מזיקים שונים הנכנסים לביתנו וגורמים להרס בגינות ובחצרות. המזיקים מתרבים, גורמים לנזקים ואף עלולים לסכן חיים. הם נמצאים בכל מקום והיו כאן לפנינו בסביבה הטבעית שלהם. כאשר בני האדם השתלטו על אזורי המחייה שלהם, בנו בתים ושתלו צמחים, המזיקים הסתגלו לתנאים ומצאו מקורות מזון בקרבת האדם.

יחד עם זאת, בני האדם מונעים פלישה של מזיקים באמצעות הדברתם כי החיים ביחד לא משתלבים זה בזה. אם בעבר השתמשו בהדברה בחומרים מסוכנים או סוגי הדברה שמזיקים לאדם ולסביבה, כיום ההדברה הירוקה הפכה לפופולרית על מנת להפחית את הנזקים.

 

מה היא הדברה ירוקה?

הדברה ירוקה היא שימוש בחומרים ללא רעל וריח המזיקים לאדם ולסביבה. מדובר על חומרים שהמשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות אישרו על מנת למנוע מזיקים כמו נמלים, מקקים, חרקים, מעופפים ומכרסמים. בעבר ההדברה נעשתה על ידי זרחן אורגני מבלי להבחין בסוג המזיקים.

כיום, ההדברה נעשית על ידי מלכודות, ג'ל, אבקות ותרסיסים על פי סוג המזיקים שאינה מסכנת את האדם והסביבה ומאפשרת שהייה במקום בזמן ההדברה. אף על פי כן, כדי לבצע הדברה ירוקה יש צורך במדביר מקצועי ובעל רישיון הסמכה.

 

מי יכול לבצע הדברה ירוקה?

על פי חוק המדבירים החדש כל אדם העוסק בהדברה ירוקה חייב לשאת ברישיון ולא כפי שהיה נהוג בעבר כשהרישיון היה של החברה והיא העסיקה עובדים שאינם מורשים להדביר. כלומר, לא רק לחברת ההדברה צריך להיות רישיון בתוקף, אלא גם למדביר עצמו. את זה ניתן לבדוק באתר של המשרד לאיכות הסביבה לאחר שמבקשים מהמדביר להציג רישיון על מנת למנוע זיופים.

אל תסמכו על המילה של המדביר ובדקו שאכן הוא מוסמך לבצע את ההדברה. בנוסף, למרות שניתן לרכוש תכשירי הדברה ביתיים, עדיף למגר את תופעת המזיקים בצורה מסיבית ולכן חייבים סיוע מקצועי של חברה המשתמשת רק בחומרים איכותיים המורשים להדברה.

 

השפעת ההדברה לטווח הרחוק

כאמור, כדי שההדברה תהיה אפקטיבית לטווח הרחוק יש להתאים את סוג ההדברה למזיק הספציפי. כלומר, חומר שמתאים למזיק מסוג אחד לא יתאים למזיק מסוג אחר. המטרה היא להיפטר מהמזיק הספציפי ולכן יש לכך חשיבות רבה. לסיכום, בחירת חברת הדברה מוסמכת תסייע לכם להיפטר מהמזיקים ובמקביל לא לזהם את הסביבה ולגרום לנזקים בלתי הפיכים. לא תצטרכו לעזוב את הבית, תשמרו על בריאותכם ועל המגוון האקולוגי על מנת שהסביבה תמשיך להתקיים.

הדברה ירוקה

באותו נושא
Cloud, Services
מה אילו שירותי ענן?

בנוף הדיגיטלי המהיר של היום, עסקים מסתמכים יותר ויותר על שירותי ענן כדי לייעל את הפעילות שלהם, לשפר את שיתוף הפעולה ולשפר את יעילותם הכוללת.

קרא עוד »