חיפוש

האם טלפתיה אמיתית או סתם אשליה?

כל אחד מאתנו תהה לפחות פעם אחת במהלך חייו לגבי טלפתיה – האם מדובר ביכולת אמיתית או אשליה שקוסמים ואמני חושים מעבירים לנו הקהל? אנחנו בעצמנו תהינו לא מעט לגבי העניין והחלטנו לצאת ולבדוק את הנושא. נפגשנו עם מומחים בתחום הפסיכולוגיה, מיסטיקה ואמני חושים ושאלנו אותם את השאלה המתבקשת: "טלפתיה, זה אמיתי או אשליה?". להלן סיכום התשובות שקיבלנו:

 

קודם כל – בואו תשמעו מה זה טלפתיה

אתם לא צריכים להיות גאונים בשביל לדעת שאת הפתיח לתשובה הזו שמענו מהפסיכולוג שעמו נפגשנו. הוא אמר שכדי לענות על השאלה הזו, אנחנו צריכים לדעת שטלפתיה היא סוג של תפיסה על חושית שמשתייכת לתחום פסיכולוגי שנקרא (תכינו את עצמכם, זה שם ארוך למדי) "פאראפסיכולוגיה. הכוונה היא בעצם – מעבר לפסיכולוגיה. לדבריו של הפסיכולוג, את תחום הטלפתיה ניתן למצוא לא רק בתחום הפסיכולוגיה, אלא גם בתחומים הבאים:

  • מיסטיקה
  • בסרטים של מדע בדיוני

זו בדיוק הסיבה שבחרנו לגשת לא רק לפסיכולוג, אלא גם למיסטיקנית ולאמן חושים. בשלב זה עדיין היינו מבולבלים ולא קיבלנו את התשובה לשאלה שלשמה התכנסנו. לכן, המשכנו הלאה אל המיסטיקנית וביקשנו הסבר בנושא.

 

טלפתיה היא אמתית

המיסטיקנית ענתה לנו על השאלה כמו שצריך, בלי למרוח, בלי לתת יותר מידי מידע כללי. היא אומרת שהיא מאמינה בטלפתיה. היא מדגישה את המאמינה מכיוון שהיא יודעת שיש אנשים שלא מאמינים בטלפתיה. לדבריה, אותם אנשים מגיעים אל מופע טלפתיה מטורף של קוסם וחושבים שמדובר בתיאום מראש עם ניצבים.

לדבריה, גם אליה מגיעים לפעמים אנשים שחושבים שהיא לא באמת יודעת לקרוא את המחשבות שלהם. הם סבורים שהיא שאלה את קרובי המשפחה או החברים שלהם אודות מידע כללי עליהם וזו הדרך שלה בעצם לבצע "טלפתיה". אז זו דעתה של המיסטיקנית שאומרת שטלפתיה קיימת והיא אינה ניסיון לעבוד עלינו בדרכים שונות.

 

צריך לדעת להאמין בטלפתיה

אם טרם ניחשתם, אנחנו נאמר לכם שהתשובה שמופיעה כאן בכותרת היא תשובתו של אמן החושים. לדבריו, צריך לדעת להאמין בטלפתיה. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל יצאנו די מבולבלים ממנו. הוא לא נתן לנו תשובה חד משמעית (כיאה לאמן חושים). לדבריו, אמני חושים מתחלקים ל-2:

 

אמני חושים שיודעים לבצע טלפתיה

אלו אמני חושים שיש להם ניסיון רב בתחום והם ממש יכולים לקרוא את המחשבות של אלו שיושבים בקהל. הם יודעים להסתכל לבן אדם בלבן של העיניים ולהגיד לו בדיוק את המחשבות שעוברות לו בראש באותו רגע.

 

אמני חושים שמבצעים אשליה

אלו אמני חושים שגורמים לקהל שלהם לחשוב שהם יודעים לבצע טלפתיה, הם מזמינים לבמה אנשים שהם מכירים וגורמים לדבר להיראות כאילו זו הפעם הראשונה שהם נפגשים. כך הם בעצם מתאמים גרסאות וגורמים לקהל לחשוב שיש להם יכולת טלפתית.

טֶלֶפַּתִיָה

 

באותו נושא
Cloud, Services
מה אילו שירותי ענן?

בנוף הדיגיטלי המהיר של היום, עסקים מסתמכים יותר ויותר על שירותי ענן כדי לייעל את הפעילות שלהם, לשפר את שיתוף הפעולה ולשפר את יעילותם הכוללת.

קרא עוד »
הדברה ירוקה
מה היא הדברה ירוקה?

הנזקים הסביבתיים הגלובליים גורמים לשינוי באטמוספירה וגורמים לפגיעה בלתי הפיכה בסביבה בה אנו חיים. על מנת למזער את הנזקים, נוקטים בפעולות כמו הפחתת שימוש בפלסטיק,

קרא עוד »