חיפוש

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

אי אפשר לתאר כמה מצערת הסיטואציה שבה הנזילה שחשבת שנמצאת תחת שליטה, הופכת את הבית ביום בהיר אחד לגיהינום עלי אדמות: הנזק שעשוי להיגרם לדירה ולתכולתה יכול להסתכם בעבודות של אלפי שקלים, לא כולל הרס של מכשירי חשמל יקרים והצורך בעבודות תשתית דחופות שמשבשות לחלוטין את אורח החיים. אך אודות לטכנולוגיה המתקדמת שמאפיינת את העידן המודרני, ניתן לאתר את הנזילות הללו בשלב מוקדם ולהימנע מקטסטרופות מיותרות. 

 

בלון לחץ- הגיבור שלא הכרתם

אין ספק שהמכשירים שעומדים כיום לרשותם של אינסטלטורים השתפרו לאין שיעור עם השנים, וכוללים כיום ציוד טכנולוגי וחשמלי מתקדם ומגוון. אחד מהם הוא בלון הלחץ, או בשמו השני- פקק ביוב, והוא משמש לאיתור נזילות במערכות הניקוז והביוב של מבנים שונים. כאן מדובר באיתור נזילה שעשויה לפגוע לא רק בדירה אחת אלא במספר דירות ברחבי הבניין.

מחדירים את בלון הלחץ אל הצינור שבו קיים החשד לסתימה, ומנפחים אותו עד שמגיעים למצב בו הוא אוטם את הצינור ומונע זרימת מים לאורכו. כל אינסטלטור אמין ומקצועי שיוזעק לטפל באיתור נזילה מורכבת, סביר שיגיע מצויד בבלון לחץ.

 

כיצד מסייע בלון הלחץ?

ברגע שהבלון נופח עד לשלב בו הוא אוטם את הצינור, מנסים להפעיל את זרם המים. אם המים אינם זורמים, סימן שהצנרת תקינה ושבלון הלחץ עושה את עבודתו בצורה טובה. אך אם קיימת זרימת מים, פירוש הדבר שיש כשל במערכת הביוב, ושככל הנראה ישנם חורים או בעיה במבנה של הצינור.

 

לא שוברים קירות

בעבר, ברגע שהיה קיים חשד לנזילה, במקרים קיצוניים לא הייתה ברירה אלא להתחיל לשבור קירות, להחליף צנרת ובעצם להשבית את מערכת המים בדירה או הבית למשך תקופת העבודות, שהיו גם מסתכמות באלפי שקלים. איתור נזילות באמצעות בלון לחץ מתאפשר היום ללא הרס מיותר. ביכולתו של בלון הלחץ גם לסייע באיתור הנזילה וגם לטפל בה, מבלי לגרום לנזקים למבנה.

 

ממה נגרמות הנזילות?

ישנן סיבות רבות להימצאותן של נזילות כאלה ואחרות. הבניינים הישנים יותר בהם בנויה צנרת ביוב וניקוז ישנות, עלולות לסבול מפגעי הזמן כמו חלודה, היווצרות חורים, והתפוררות הצינורות. חסימות במרזבים ונזקי החורף הישראלי הכולל ימים מרוכזים של כמות משקעים גדולה שחודרת אל הקירות ויוצרת פגיעה במערכות הצנרת, עשויים גם הם לגרום לפגיעה בצינורות ולנזילות.

 

אל תחכו- הזמינו איש מקצוע

לסיכום, אף אחד לא רוצה להתעורר יום אחד ולגלות שהכתם הירקרק הקטן בתקרת המקלחת הפך לקטסטרופה של ממש, ולגרימת נזקים שירגישו גם בדירה שמתחתיכם. הזמינו עוד היום אינסטלטור מקצועי, כזה שבעזרת מכשור מתקדם יחסוך לכם שבירת קירות וכאב ראש מיותר. איתור נזילה באמצעות בלון לחץ עשוי לפתור את הבעיה ביעילות ובמינימום נזק, בעלות של כמה מאות שקלים בלבד (טווח מחירים של 500-700 שקלים).

אינסטלטור

באותו נושא
חַשׁמַלַאי
חשמלאי מוסמך 

מה היינו עושים ללא חשמל? תאורה, בישול, מיזוג אוויר ועוד שלל פעולות וצרכים שונים מתאפשרים לנו הודות לחשמל. למעשה, במאה ה-20 ובמאה ה-21, האדם נעשה

קרא עוד »
ספריי
מדבירים ברמת גן

גיליתם שיש לכם מזיקים בחצר או בבית ואתם רוצים להיפטר מהם ממש עכשיו? לא בטוחים איך למצוא מדביר אמין וטוב ברמת גן?   אספנו עבורכם

קרא עוד »