חיפוש

איזה הסמכה יש לטכנאי דודים?

כמו כל בעל מקצוע שנדרש להיות מקצועי ומיומן בעבודתו, גם טכנאי דודים עובר הכשרה מקצועית לפני שהוא מתחיל לעסוק בתחום.

על איזו הכשרה מדובר, ומה הטכנאי מוסמך לעשות לאחר מכן?

 

ההסמכה של הטכנאי

כל טכנאי דודים נדרש לעבור הסמכה, על מנת לתת שירות בצורה המקצועית ביותר. הסמכה זו לרוב ניתנת בקורסים במספר מכללות ברחבי הארץ. קורסים אלו הם בעלי 100 עד 200 שעות לימוד לרוב, אשר מתפרשים על פני מספר שבועות או חודשים.

במהלך ההסמכה, הטכנאים לומדים על הרכיבים החשמליים השונים שמרכיבים את הדוד, לומדים כיצד לפרק, להרכיב, להתקין או לתקן כל תקלה מוכרת בדוד, כיצד להתעסק עם המערכות והחיישנים השונים שנמצאים בדוד ועוד.

ללא תעודת הסמכה, לא ניתן לעסוק בישראל בהענקת שירות תיקונים או התקנת דודים.

 

מה טכנאי מוסמך לעשות לאחר שהוא עבר הכשרה?

לאחר תקופת ההכשרה, הטכנאי משמש כבעל מקצוע לכל דבר. הוא רשאי לעבוד בחברה בתחום הדודים או להיות עצמאי בתחום, ולתקן תקלות שונות בדוד. כמובן שככל שעובר הזמן והטכנאי מתקן יותר ויותר תקלות, כך הוא מתמקצע יותר ויוכל לתקן את התקלות ביעילות ובמהירות רבה יותר.

על התקלות השונות שעשויות להיות בדוד (למשל – קצר בעקבות מגע של הרכיבים החשמליים בדוד עם מים, קצר בעקבות חיווט לא נכון או בעיה בחוטי החשמל של המספק הראשי), תוכלו לקרוא באתר האינטרנט https://www.myim.co.il. באתר תוכלו למצוא גם מידע רב על רכיבי הדוד השונים, על אופן התקנתם, ותוכלו ליצור קשר עם טכנאי מקצועי ומוסמך שיגרום לדוד שלכם לעבוד כמו חדש.

 

מה עליכם לוודא לפני שאתם מזמינים טכנאי דודים?

לפני הזמנת טכנאי, מומלץ לבצע סקר שוק קטן לגבי היצע הטכנאים שפועלים באזור המגורים שלכם. דוד הוא מוצר צריכה שמשמש את מרבית האנשים באופן תדיר, ולכן חשוב שהטיפול והתיקון שלו ייעשו בצורה מקצועית ואפקטיבית.

חשוב לוודא שהטכנאי שבחרתם אכן מוסמך לעסוק במקצוע שלו, עבר הכשרה מקיפה ומיומן בטיפול ותיקון תקלות. יש לזכור שדוד שתוקן באופן חובבני עשוי להוות סכנת חיים, שכן הוא עלול להתפוצץ או להתלקח. בטיחותכם חשובה יותר מהכל, ולכן אל תתפשרו על טכנאי שאינו מקצועי או מיומן מספיק.

בנוסף, במידה והדוד ישן ונדרש להחליף אותו (ולא רק להסתפק בתיקון) – חשוב לוודא כי הדוד החדש נושא תו תקן. תו התקן מוענק על ידי מכון התקנים הישראלי, והוא מהווה אסמכתא לכך שהמוצר עבר בדיקות איכות וכשיר לשימוש. במידה והטכנאי לא מראה לכם את תו התקן מיוזמתכם, תבקשו אתם לראותו.

אם כן, ניתן לראות שטכנאי דודים בארץ נדרש להיות בעל הסמכה והכשרה – אחרת לא יוכל לעבוד בתחום בישראל. לכן לפני הזמנת טכנאי לתיקון, חשוב לוודא כי הוא אכן מקצועי ומוסמך!

 

מתקינים

באותו נושא
חַשׁמַלַאי
חשמלאי מוסמך 

מה היינו עושים ללא חשמל? תאורה, בישול, מיזוג אוויר ועוד שלל פעולות וצרכים שונים מתאפשרים לנו הודות לחשמל. למעשה, במאה ה-20 ובמאה ה-21, האדם נעשה

קרא עוד »
ספריי
מדבירים ברמת גן

גיליתם שיש לכם מזיקים בחצר או בבית ואתם רוצים להיפטר מהם ממש עכשיו? לא בטוחים איך למצוא מדביר אמין וטוב ברמת גן?   אספנו עבורכם

קרא עוד »