חיפוש

דוח שנתי מס הכנסה – מדריך מקוצר

גביית מס משכירים היא לא דבר מסובך מדי. המשכורת של השכיר מחושבת מראש, ובתלוש אותו הוא מקבל בסוף חודש העבודה מפורט מבנה השכר שלו והמס שנגבה ממנו. אצל עצמאים, העניין מורכב יותר. ההכנסה של כל עצמאי משתנה וכוללת מרכיבים רבים וחוקי מס שונים.

לכן, כל עצמאי מחויב למלא דוח שנתי למס הכנסה. באמצעות דוח זה, מס הכנסה יודע כמה מס לגבות מכל עצמאי באופן אישי. מילוי נכון ומדויק של דוח זה יכול להוביל לחיסכון של כסף רב עבור עצמאי.

 

דוח שנתי למס הכנסה?

עצמאים? ככל הנראה המושג "דוח שנתי" הוא משהו שכבר יצא לכם לשמוע בעבר. החוק קובע שכל עצמאי מחויב להגיש דוח שנתי למס הכנסה. המטרה של הדוח הזה פשוטה – העצמאי מגיש דוח עם הפירוטים השונים שאותם הוא מחויב לכלול בדוח שלו, ומס הכנסה, שמקבל את הדוח, מחשב מיסוי מתאים עבור אותו עצמאי.

דוח למס הכנסה כולל נתונים שונים, כמו הכנסות והוצאות של העצמאי. מי שיכול למלא את הדוח הוא העצמאי עצמו, שצריך לתעד את הפעולות הפיננסיות השונות שביצע העסק שלו, או משרד רואי חשבון, כמו משרד רואי חשבון יניב נשר. משרדים אלו מתמחים בין היתר במילוי הדוחות הללו בצורה נכונה ומדויקת, שיכולה לחסוך לא מעט כסף.

 

הגשת הדוח

את הדוח ניתן להגיש כיום בצורה מקוונת באתר של רשות המיסים. את הדוח כאמור יכול למלא העצמאי לבדו, או לתת את המלאכה לרואה חשבון או למשרד רואי חשבון, לפי החלטה אישית. הדוח עצמו קרוי טופס 1301, וזה הטופס שיש למלא ולהגיש לרשות המיסים.

הדוח עצמו כולל מילוי של פרטים שונים. בין היתר, יש למלא פרטים כלליים, על העצמאי ועל בת או בן הזוג שלו, פרטים על העסק, הכנסות מהעסק, הכנסות מיגיעה אישית במידה ויש כאלו או שהיו כאלו במהלך השנה, הכנסות מרכוש ונכסים, הוצאות, ניכויים וזיכויים.

 

טפסים רלוונטיים

טופס 1301 כאמור הוא הטופס אותו יש להגיש אל רשות המיסים כדוח השנתי, אך ישנם עוד טפסים שעשויים להיות רלוונטיים במקרים מסוימים. טופס 106 למשל רלוונטי במידה ולעצמאי יש הכנסה גם כשכיר. טופס 867 יצורף כאישור מהבנק על הכנסות מנכסים שונים. טופס 856 יפרט על הוצאות לספקים וכיצד נוכה מהן מס. טופס 126 רלוונטי במקרה של העסקת עובדים בעסק ומפרט על ניכויי מס וביטוח לאומי מהמשכורות שלהם.

 

הוצאות מוכרות ולא מוכרות

הוצאה מוכרת הוא מושג חשוב בכל הקשור למילוי הדוח השנתי. המוצאה כזאת מאפשרת לכם להציג למס הכנסה רווח קטן יותר באופן חוקי, מה שמקטין את המס שייגבה מרווח זה. הוצאה מוכרת היא הוצאה לצרכי עבודה, כמו הוצאות על שכירות לעסק, משכורות לעובדים, או ציוד לעסק, בעוד שהוצאות אחרות יכולות להיחשב להוצאות מוכרות באופן חלקי או להוצאות לא מוכרות.

דוח שנתי מס הכנסה - מדריך מקוצר

באותו נושא
דוח מס
איך להכין דו"ח מס בארה"ב?

הדרך העיקרית של המדינה לבנות תקציב, להעניק ולשפר שירותים ציבוריים היא גביית מס מהאזרחים. כל מדינה עושה זאת בדרך שלה. באמצעות חקיקה, כל מדינה מציגה

קרא עוד »