חיפוש

איך להכין דו"ח מס בארה"ב?

הדרך העיקרית של המדינה לבנות תקציב, להעניק ולשפר שירותים ציבוריים היא גביית מס מהאזרחים. כל מדינה עושה זאת בדרך שלה. באמצעות חקיקה, כל מדינה מציגה בפני האזרחים את כללי המשחק הידועים מראש, כאשר רשות המס של אותה המדינה אמונה על גביית המיסים. בארה"ב, כחלק מחובת המס, אזרחים וגופים מחויבים להכין דו"ח מס. כיצד ניתן לעשות זאת?

 

דיווח לרשויות

בארה"ב המס נגבה על ידי ה-IRS, שהיא למעשה רשות המיסים האמריקאית. לכל מדינה יש את רשות המיסים שלה, את חוקי המיסים שלה, את סוגי המיסים שהיא מטילה והצורות בה היא גובה את המס שלה. המיסים שנגבים מכל אזרח משתנים בהתאם למה שקובעים חוקי המדינה, אך בסופו של דבר, כל אזרח מחויב לעמוד בחובות המס האישיות שלו.

ארה"ב מנהלת כאמור את מערכת המיסים שלה באמצעות ה-IRS. כחלק מהחובות שנקבעו על ידי המחוקק האמריקאי, כל אזרח, תושב קבע, חברה וגם אדם העושה עסקים על אדמת ארצות הברית, מחויב בדיווח שנתי לרשויות המס. אי דיווח יכול לגרר קנסות וסנקציות אחרות. לחץ כאן למידע נוסף בנושא.

 

טופס 1040

כאשר אדם שואל את עצמו כיצד יש להכין דוח מס בארה"ב, עליו להכיר מספר מושגים בסיסיים. העיקרי שבהם הוא טופס 1040. באמצעות טופס זה מתבצע הדיווח ל-IRS. כל אזרח אמריקאי, בין אם הוא מתגורר בארצות הברית ובין אם לא, מחויב במילוי של טופס זה.

בנוסף לכך, גם תושבי קבע (מחזיקי גרין קארד), חברות ואפילו תושבים זרים במקרים מסוימים, מחויבים לדיווח באמצעות טופס זה. בטופס יש למלא פרטים אישיים, הכנסות כתוצאה ממשכורת, הוצאות ומקורות הכנסה שונים, כמו קצבאות, דיבידנדים, הכנסות מנדל"ן וריביות. כמו כן, יש לכלול גם ניקויי מס אפשריים.

 

מועדים שונים

הדיווח ל-IRS מתבצע לפי מועדים שונים. כאשר אזרח או תושב קבע מעוניין להגיש את הדוח, הוא יכול להגיש אותו עד ה-15 באפריל של שנת המס העוקבת. אזרח אמריקאי שמתגורר מחוץ לארצות הברית יגיש את הדוח שלו עד ה-15 ביוני.

חברות, לעומת אזרחים ותושבי קבע, צריכות להגיש את הדוח שלהן עד ה-15 במרץ. כל אלו יכולים לבקש ארכה להגשת הדוח. הארכה, אם תתקבל, תאפשר להם להגיש את הדוח שלהם עד מועד מאוחר יותר.

 

אזרחים זרים החייבים במס

כפי שכבר ציינו, ישנם אזרחים זרים שעשויים להיות חייבים בדיווח מס, במידה והם מבצעים עסקים על אדמת ארצות הברית. במקרים כאלה יש למלא את טופס 1040NR. בטופס זה יש לכלול פרטים אישיים ואת הנתונים השונים בגין ההכנסות של האזרח הזר על אדמת ארצות הברית.

 

עבודה עם אנשי מקצוע

כמו במדינת ישראל, גם כאשר ממלאים דוח למס הכנסה ניתן להיעזר באנשי מקצוע. מכיוון שחוקי המס בארה"ב שונים מחוקי המס בישראל, ישראלים רבים המחויבים בדיווח ל-IRS נעזרים ביועצי מס המתמחים במיסוי האמריקאי.

דוח מס

 

 

באותו נושא