חיפוש

מהו פטור ממס הכנסה ומי זכאי לקבל אותו?

הרבה אנשים לא יודעים זאת, אך אנשים שחלו במחלה או נפגעו בדרך כלשהי כתוצאה מתאונה או אירוע אחר, עשויים להיות זכאים לפטור ממה הכנסה. הזכאות לפטור ממס הכנסה נובעת מכל מיני סיבות שונות שגורמות למצב רפואי ירוד וקושי תפקודי כזה או אחר. בהתאם, המדינה מעניקה לאנשים שזקוקים למענה הזה, את האפשרות להגיש בקשה ולעבור תהליך שמוביל לקביעת היקף הזכאות שלכם.

 

מי הם הזכאים

בכדי לקבל פטור ממס הכנסה, על פי פקודת מס הכנסה בסעיף 9, הזכאות ניתנן כאשר יש את המקרים הבאים:

  • אחוזי נכות – כאשר נקבעת לאדם נכות של כמאה אחוזים כתוצאה מבעיה רפואית אחת, ישנה זכאות לקבלת פטור מתשלום מה הכנסה.
  • אחוזי נכות מצטברים – כאשר נקבעת לאדם נכות מצטברת של תשעים אחוזים כתוצאה מכמה בעיות רפואיות שונות ולפחות אחת מהבעיות האלו היא בשיעור של ארבעים אחוזי נכות, גם ישנה זכאות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

 

חישוב מסודר

שיש מספר בעיות רפואיות שונות, נעשה חישוב מסודר לשקלול אחוזי הנכות שנובעים מכל בעיה, פרמטרים רבים משפיעים על השקלול ולכן כיום ישנו מחשבון פטור ממס הכנסה שמסדר את העניין ועוזר להגיע לשקלול מותאם למקרים השונים.

 

פטור מס הכנסה לבני זוג

עובר בני או בנות זוג של אדם נכה, ניתן לקבל הטבת מס שמגיעה כנקודת זיכוי אחת עבור כל שנה. ההטבה הזו היא מעין פיצוי, תחליף לפטור ממס ההכנסה שמגיע עבור הנכה עצמו אך אינו יכול לממש את זכאותו בשל העדר הכנסות.

 

מפטור ממס הכנסה בגין מחלות שונות

המחלות שמעניקות את הזכאות לפטור הזה הן רבות, ביניהן מחלות לב, פרקינסון, סכרת עם סיבוכים כלשהם, פוליו, דלקת מפרקים, טרשת נפוצה, עיוורון, חירשות, מחלות ריאה, גילוים ממאירים, מחלת כליות, מחלת כבד ועוד הרשימה ממשיכה.

 

מי קובע את אחוזי הנכות

דרגת הנכות נותנת את הזכאות לפטור ממס הכנסה, ודרגה זו שמתבטאת באחוזי נכות נקבעת על ידי הועדות של מה כנסה המתקיימות בביטוח לאומי. ישנן סוגי וועדות רבות בהן מתקיימות ההחלטות האלו, וועדות של מוסד לביטוח לאומי לעניין נכות כללי, נפגעי עבודה ופעולות איבה, וועדות של משרד הביטחון, וועדות של משרד האוצר ועוד.

 

הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה

תהליך הבקשה מתחיל מאיסוף וריכוז של הטפסים והאישורים הרלוונטיים, לאחד מכן פונים לוועדה הרפואית, שם יש להגיש באופן מסודר את המסמכים שמפרטים את המקרה שלכם. בוועדה ידונו במקרה שלכם ועל ידי דיון של מומחים ומעבר יסודי על כל הפרטים והמסמכים שלכם, תתקבל החלטה בנוגע לאחוזי הנכות שלכם.

 

אתם לא לבד

אם הגעתם להבנה שיכול להיות וגם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה, והתהליך הבירוקרטי מבהיל אתכם קצת, כדאי שתדעו שאתם לא חייבים לעשות אותו לבד. ישנם אני מרצוע שמלווים אנשים בדיוק בסיטואציות האלו, והם יעזרו לכם לאסוף את כל המידע הרלוונטי ולבנות את התיק שלכם בצורה יסודית ומוסדרת על מנת שתקבלו את הפטור שמגיע לכם.

מַס

באותו נושא
דוח מס
איך להכין דו"ח מס בארה"ב?

הדרך העיקרית של המדינה לבנות תקציב, להעניק ולשפר שירותים ציבוריים היא גביית מס מהאזרחים. כל מדינה עושה זאת בדרך שלה. באמצעות חקיקה, כל מדינה מציגה

קרא עוד »