חיפוש

משכנתא לזוגות צעירים –  כל מה שרציתם לדעת

מחירי הדיור לא הופכים לזולים וברי השגה וכך, צעירים המעוניינים לגור בדירה משלהם נקרעים תחת תשלומי משכנתא יקרים. יש דברים שמאפיינים משכנתא לזוגות צעירים. כאן ריכזנו בשבילכם את מה שמאפיין משכנתאות כאלו. מקווים שהמידע יועיל לכם. מוזמנים לכתוב לנו על כך.

 

מהי משכנתא ומה משתנה כאשר היא נועדת לזוגות צעירים?

משכנתא היא הלוואה גדולה הניתנת תמורת שעבוד נכס לצורך רכישתו. הנכס ממושכן לטובת הגוף המממן וכך הוא רגוע שהוא יקבל את כספו חזרה. וגם אם לא, יהיה לו איך לממש את הנכס ולקבל חזרה את כספו. יש מגוון רחב של סוגי משכנתאות. משכנתאות לדירה מקבלן, משכנתאות לזוגות צעירים, משכנתא לבניה עצמית וכמובן שגם משכנתא לזוגות צעירים.

כל משכנתא זהה בבסיסה למשכנתא אחרת, רק שבנוסף לאלמנטים המרכזיים, יש לה מאפיינים משלה. גם משכנתא לזוגות צעירים מתאפיינים לרוב במספר דברים.

 

גיל לווים צעיר

זוגות צעירים הם עדיין "קטנים" מבחינת הגיל בעיני הבנקים. הבנקים מאשרים הלוואות משכנתא אך ורק מגיל 21. צעיר בן פחות מ-21 יצטרך להביא ערב תומך או ערב משלם להלוואה. כך הבנק רגוע שיש מישהו מבוגר שלוקח חסות על ההלוואה…

 

הון עצמי נמוך

בגיל צעיר לא כל אחד מגיע עם הון שחסך… ולכן, מאפיין עיקרי של משכנתא זו היא גובה ההון הנמוך הקיים. הלווים מנסים לחפש פתרונות להשלמת ההון העצמי. יש כאלו המגיעים ללא הון עצמי בכלל אך יש להם יכולת החזר גבוהה ולכן הם יכולים "לקפוץ" על עסקה שכזו. ההמלצה היא להיעזר ביועץ משכנתאות שיבדוק את הנתונים וימצא עבורכם פתרונות מימון זולים ומתאימים.

 

אחוז מימון גבוה

הבנקים יודעים שזוגות צעירים מתקשים להגדיל את ההון העצמי וממילא מבקשים מהם את אחוז המימון המקסימלי. וכאן חשוב לזכור, ככל שאחוז המימון הוא גבוה יותר, כך מחיר הריבית על הלוואה, גם הוא יהיה גבוה יותר.  בכדי להוזיל את מחיר הריבית חשוב לערב יועץ משכנתאות שידע לנהל משא ומתן נכון עם הבנק ולהפחית את מחיר הריבית עבורכם.

 

זכאים להיכנס לתוכניות הדיור הממשלתיות

זוגות צעירים שאין להם דירה על שמם, יהיו זכאים על פי רוב להיכנס לחהגרלות הדיור הממשלתיות כמו מחיר מטרה / דירה בהנחה /מחיר למשתכן וכו'. המיוחד בתוכניות אלו הוא גובה המימון: ניתן לקבל אחוז מימון של עד תשעים אחוז.

 

הנתונים חייבים להיות גמישים

זוג צעיר נמצא בתחילת דרכו המשותפת. נתונים עשויים להשתנות. המשפחה עתידה להתרחב, יתכן והלווה ירצה למכור את הנכס בהמשך התקופה ולכן חשוב לבנות את תמהיל המשכנתא בצורה גמישה שהלווה יוכל למחזר אותה בצורה  נכונה וזולה, מבלי לשלם עמלות יקרות.

 

הקריטיות שבייעוץ

בסופו של דבר, משכנתא לזוגות צעירים מחייבת ייעוץ משכנתאות ולא כדאי לוותר עליו. רק כך משיגים משכנתאות משתלמות!

משכנתא לזוגות צעירים

באותו נושא