חיפוש

איך לבדוק האם את מתאימה למסלול הלימודים שבחרת? 

כמו כמעט כל אישה צעירה, את שואפת לרכוש השכלה ומקצוע, שירחיב את אופקייך ויאפשר לך להגשים את היכולות שניחנת בהן, וכמובן לאפשר לך פרנסה טובה ומכובדת. השקעת לא מעט מחשבה בבחירת מסגרת ומסלול לימודים – אך איך תדעי שבחרת בדיוק מסלול שמתאים לך? אם את לקראת לימודים, ודאי חשבת רבות על המקצוע שבחרת, על המוסד האקדמי שבו תלמדי ועל אופי המסלול.

יתכן שיש לך התלבטויות ואת לא בטוחה אם המסלול מתאים לך; יתכן שאת נרגשת ובטוחה וצועדת לקראת הלימודים בשמחה ובלב שלם. כך או כך, הנה כמה טיפים של חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות שיספקו לך קצת חומר למחשבה על המסלול שבחרת ומידת ההתאמה שלו אלייך.

 

האם תחום הלימודים קרוב לליבך?

לפני הכל ולמרות כל מה שייכתב בהמשך, הדבר החשוב ביותר בבחירת מסלול לימודים הוא לבחור תחום שיעניין אותך. לא בגלל הלימודים, זה דווקא החלק הקל. אפשר בהחלט לשרוד שלוש שנים של לימודים שלא מרתקים אותך, ואפילו לקבל ציונים גבוהים.

אבל חשוב לבחור תחום לימודים שנתחבר אליו, כי בסופו של דבר התחום הזה יהיה זה שנעסוק בו ונתפרנס ממנו, וכדאי שנבחר מקצוע שיאפשר לנו לקום בבוקר בחיוך וללכת לעבודה עם שמחה בלב. אם תבחרי מקצוע שלא מעניין אותך, יש סיכוי לא קטן בכלל שתתחרטי על הבחירה בעוד עשור או שניים.

 

האם בדקת את רשימת הקורסים?

כדאי להבין לא רק איזה מקצוע את הולכת ללמוד, אלא גם מה תלמדי במהלך התואר. חשוב לבחון את רשימת הקורסים, קורסי החובה והבחירה, ולהבין במה תצטרכי לעמוד. ישנם קורסים עמוסים יותר או פחות, מאתגרים יותר או פחות, וכמובן – מעניינים יותר או פחות.

לא סביר לצפות שתיהני מכל קורס וקורס – אף אחת לא נהנית במיוחד מקורס הכרת הספרייה – אבל כדאי למצוא מסלול שיכיל שיעור גבוה של קורסים שתמצאי בהם עניין.

 

האם מסלול הלימודים מותאם לצרכייך?

מוסדות אקדמיים שונים מאוד זה מזה. ישנם מוסדות סביר שתמצאי פחות התחשבות בצרכי היומיום שלך, ובמיוחד בצרכים העולים אם את אשת משפחה שגם עובדת ומפרנסת בית. מוסדות אחרים יהיו כאלה שיבואו יותר לקראת הסטודנטית ויאפשרו לה מסלול לימודים הכולל פחות עומס ויותר גמישות.

אין הדבר אומר שאפשרות אחת טובה בהכרח מהשנייה, ולכל אחת מתאים משהו אחר. יחד עם זאת, חשוב להבין את המשאבים העומדים לרשותך לקראת לימודים ולזהות איפה בסדר העדיפויות שלך תשתלב ההשכלה. אם אין לך אפשרות להתמקד אך ורק בתואר, כדאי שתבחרי מוסד לימודים בהתאם.

 

האם המוסד הלימודי מעניק לך מעטפת?

מעבר לעומס ולגמישות, ישנם מוסדות אקדמיים המספקים יותר תמיכה, כזו שבאה לידי ביטוי בהתחשבות במועדים מיוחדים, באירועים ייחודיים לסטודנטיות, במתן חונכות או מנטוריות לסטודנטיות שנזקקות לכך. כדאי לבחון את אפשרויות התמיכה שהמוסד בו בחרת יציע לך, כי המסע אל עבר התואר אינו תמיד פשוט.

לימודים לחרדים

באותו נושא
עקרונות בסיסיים של טיפול CBT
מהם לימודי CBT  ולמי זה מתאים?

טיפול CBT או בשמו המלא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, הפך בשנים האחרונות לאחת מגישות הטיפול הנפוצות והיעילות ביותר. גישת טיפול זו מתמקדת בזיהוי וקידום דפוסי חשיבה

קרא עוד »