חיפוש

איך אני אבחר את העורך דין לענייני משפחה המתאים?

ניהול משפחה הוא משימה לא פשוטה, המורכבת ממספר תחומים – הקמה, ניהול, חינוך, שאיפות כלכליות ועוד. כדי לנהל את 'העסק' הזה בצורה מוצלחת ומסודרת, לעיתים נדרש להיעזר בעורך דין לענייני משפחה, שינסח עבורנו את ההסכם המשפטי המתאים וידאג לסדר ומיצוי מלא של הזכויות שלנו. אך כיצד בוחרים את עורך הדין המתאים?

 

הייחודיות של דיני משפחה

ניהול תא משפחתי, על שלל הגדרותיה של המשפחה המודרנית כיום – חד הוריים, משפחות חורגות ועוד, הוא עניין מאתגר המורכב ממספר תחומים וסוגיות, אשר את חלקן מומלץ ורצוי להסדיר באופן מסודר באמצעות עורך דין לענייני משפחה.

אמנם לכל ענף משפטי יש את הייחודיות והמורכבות שלו, אך כשמדובר בדיני משפחה, ישנו מאפיין אחד בולט במיוחד והוא – סמכותו העליונה של הדין הדתי בכל הקשור לנישואין וגירושין. בנוסף על כך, בדיני משפחה קיימת המורכבות הרגשית במקרה של סכסוך, היות ובסופו של דבר הצדדים המידיינים הם קרובי משפחה.

 

עורך דין דיני משפחה

לאור המורכבות הרבה, הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה הרגשית כפי שהזכרנו, חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי, המתמחה בדיני משפחה, במטרה להגיע להסכם משפטי מכבד, שיביא לידי ביטוי את הדרישות והצרכים שלנו.למעשה, בתוך קטגוריית 'דיני משפחה', ישנם תתי נושאים רבים בהם עורך דין לדיני משפחה צריך לגלות הבנה ובקיאות, ביניהם:

  • הסכם קדם נישואין – עריכת הסכם עוד טרם ברית הנישואין, במטרה להסדיר נושאים שונים בחיים המשותפים העתידיים.
  • גירושין – הליך שהפך בשנים האחרונות לתופעה נפוצה למדי ובעל השלכות חוקיות (ניסוח הסכם גירושין), כלכליות (חלוקת רכוש, מזונות) ואישיות (הסדרי ראייה/משמורת) נרחבות.
  • צוואות וירושות – עריכת מסמכים משפטיים באופן מפורש ומפורט, יכולה למנוע עוגמת נפש רבה ומחלוקות מיותרות בין בני המשפחה, לאחר מקרה הפטירה.

 

כיצד בוחרים עורך דין לענייני משפחה?

היות ומדובר בהליכים משפטיים בעלי השלכות משמעותיות על תחומים רבים בחיינו, בבואנו לבחור את עורך הדין לענייני משפחה, חשוב שנבצע את הבחירה הנכונה. באמצעות הקפדה על הפרמטרים הבאים, נוכל לוודא כי עורך הדין שבחרנו אכן עונה על הדרישות המתאימות לביצוע המשימה והצלחת התיק:

  • רגישות וסבלנות – עוד לפני שניגע בנתונים מהותיים כמו ידע וניסיון, חשוב לבחור עורך דין לענייני משפחה בעל רגישות וסבלנות יוצאת דופן, היות וברוב הפעמים מדובר במקרים מורכבים, הגוררים אמוציות רבות מצד המעורבים.
  • ידע וניסיון – לאחר שסימנו V במשבצת יחסי האנוש הנדרשים לטיפול בדיני משפחה, ניתן לעבור לעניינים המקצועיים והם ידע וניסיון. חשוב לבדוק כי עורך הדין המיועד מתמחה בדיני משפחה בעיקר ולא במגוון תחומים וכמו כן שהוא בעל מספר שנות וותק בתחום.
  • המלצות – היעזרו בחברים, מכרים ואף לקוחות קודמים בכדי לשמוע ולקבל המלצות על עורך הדין המיועד. בסופו של דבר, דעה חיובית ואובייקטיבית על עורך הדין המיועד, תהווה אינדיקציה חיונית לכך שביצענו את הבחירה האידיאלית.

 

עורך דין משפחה

 

באותו נושא