חיפוש

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

תאונות דרכים לצערנו מתרחשות בתדירות די גבוהה ואנשים רבים מוצאים עצמים מעורבים בתאונות דרכים ויוצאים מהן בלי כול פגע או עם נזקים קלים ועד חמורים מאוד. לאחר שאדם היה מעורב בתאונת דרכים הוא יכול לבחור כיצד להתקדם עם הנזק שקרה לו, בין אם לתבוע את מי שהיה אחראי למקרה או להתמודד רק מול חברת הביטוח שלו או של הצד השני בתאונה, אך בכול מקרה, אין ספק שכאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ההליך מעט שונה.

 

תאונת עבודה

אנשים רבים נוטים לחשוב שתאונות עבודה הן תאונות אשר קורות רק תוך כדי עבודה ורלוונטיות רק למקצועות כמו עבודות בניין או מקצועות מסכני חיים נוספים, אך בפועל תאונת עבודה היא כול תאונה אשר התרחשה בדרך הלוך או חזור מהעבודה וגם תוך כדי העבודה, לא בהכרח תוך כדי ביצוע העבודה עצמה, אלא תוך כדי השהות בתפקיד. בגלל שתאונה בדרך או בדרך חזרה מהעבודה נחשבת תאונת עבודה, לעיתים קורה שתאונת דרכים נחשבת כתאונת עבודה.

 

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים הוא יכול לבחור באופן כללי להתקדם בשני מישורים עיקריים. אך כאשר תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה הדבר כבר מעט יותר מסובך וללא ספק בשלב זה כדי לשלב עורך דין תאונות דרכים בתהליך אשר ילווה את כול המתרחש וימליץ מה כדאי לעשות ולאן להתקדם. התמודדויות העיקריות הן מול חברת הביטוח, מול הצד השני ומול הביטוח הלאומי.

  • חברת הביטוח – כאשר אדם נוהג ברכב או נוסע ברכב כשאדם אחר נוהג, זאת חייב להיעשות כך שהרכב מבוטח בביטוח חובה אשר מכסה מפני עלויות והוצאות בעקבות נזקים שנגרמו לאנשים ששהו ברכב או לצד אחר בתאונה. לכן, לאחר תאונת דרכים חייב להתנהל הליך מול חברת הביטוח לקבל פיצויים וסיוע להתמודדות עם הנזק.
  • צד שני – במקרים מסוימים אתם כלל לא תהיו האשמים או האחראים על התאונה וצד שני אחר ברכב אחר לדוגמא, הוא זה שאחראי על הנזק שאירע לכם. במקרים אלו תוכלו לבחור לתבוע אותו לקבלת פיצויים בשל הנזק שהוא גרם, הליך זה כמובן צריך להיות מלווה בעורך דין מקצועי המתמחה בתחום.
  • ביטוח לאומי – כאשר מדובר בתאונת עבודה כבר הנושא צריך להיות מטופל גם אל מול הביטוח הלאומי אשר מכסה עובדים בישראל מפני נזקים בגין תאונות עבודה. בגלל שהתאונה נחשבת כתאונת עבודה, מגיעים לנפגע כול מיני זכויות כדוגמת מענקים ופיצויים מהביטוח הלאומי (בהתאם לעמידה בכול דרישות הביטוח הלאומי מבחינת תשלום) אשר צריך לדרוש לאחר שהתרחשה תאונת עבודה.

 

תאונות דרכים בנסיבות מסוימות יכולות להיות תאונות עבודה, ובמקרה שהייתם מעורבים באחת שכזאת מומלץ לפנות לקבל ייעוץ וליווי מעורך דין תאונות דרכים מקצועי ואמין.

תאונת דרכים

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »