חיפוש

תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

אנשים שהיו מעורבים בתאונת דרכים עשויים לקבל זכויות שונות שיביאו לקבלת פיצויים בעקבות הפגיעה. לא כולם יודעים זאת, כך שיש מי שבוחרים להתמודד עם הנזקים שאירעו להם באופן עצמאי מבלי לקבל את הזכויות שמגיעות להם מטעם המדינה או הביטוח הפרטי שלהם. במדריך הנוכחי נציין בפניכם, קוראים יקרים, את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא כדי שלא תפספסו את הזכויות והפיצויים שאתם עשויים לקבל.

 

רגע לפני שנתחיל – חשוב שתדעו שאתם לא לבד

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שעברו תאונות דרכים ובחרו שלא להתמודד עם ההשלכות הקשות או שהתמודדו עמן באופן עצמאי. חשוב לנו לציין בפניכם שאתם יכולים להסתייע בגורמים שונים שיאפשרו לכם לדעת מהן הזכויות שלכם ומה הפיצויים שאתם עשויים לקבל. מדובר בגורמים שונים, כמו למשל:

  • פסיכולוגים
  • עובדים סוציאליים
  • עורכי דין ועוד

 

עברתם תאונת דרכים? אתם זכאים לפיצויים

כל אדם שעבר תאונת דרכים צפוי להיבדק כדי לבחון מהו היקף הנזק שאירע לו בעקבות המאורע. מדובר בבירור שנעשה ברוב המקרים על ידי עורך דין בקיא בתביעות נזקי גוף שיש לו ניסיון רב בתחום. הנזקים הללו צפויים להיבדק לפי הקריטריונים הבאים:

  1. אם בא לידי ביטוי הפסד של השתכרות בעקבות הפגיעה
  2. אם האדם נפגע באופן פיזי ובאיזו עצמה
  3. אם האדם נפגע באופן נפשי ובאיזו עצמה

 

לפי מה הפיצויים נקבעים?

סכום הפיצויים שייקבע עבור הנפגע תלוי באחוזי נכות שייקבעו לו מטעם המוסד לביטוח לאומי. ראוי לציין כי הנפגע יצטרך להגיש מסמכים שונים אל המוסד לביטוח לאומי. במרבית המקרים מדובר במסמכים רפואיים שמעידים על הפגיעה שאירעה לו ועל הטיפולים שהוא מקבל בעקבותיה.

כמובן שהפיצויים שיינתנו בהמשך צפויים לכלול גם את הסכומים שהוקצו עבור הוצאות רפואיות שהנפגע קיבל עד כה וכאלו שהוא צפוי לקבל בהמשך. אם לא די בכך, גובה הפיצויים עשוי לכלול גם את הסבל ואת עוגמת הנפש שהנפגע ספג בעקבות התאונה.

 

טיפ בנוגע לבחירה של עורך דין

כעת ידוע לכם שחשוב מאוד לפנות אל עורך דין לאחר מעורבות בתאונת דרכים. שכן, עורך הדין יעניק לכם ליווי מקצועי ויאפשר לכם לדעת מהן הזכויות שמגיעות לכם ומהו גובה הפיצויים שצפוי לכם. חשוב לנו לציין בפניכם טיפ קטן, רגע לפני סיום המדריך. כשאתם בוחרים בעורך דין בתחום תאונות הדרכים, תבדקו מראש שמדובר בעורך דין מומלץ. כזה שרבים ממליצים עליו. אם אינכם יודעים כיצד לבדוק זאת, ניתן פשוט להתייעץ עם חברים, מכרים או קרובי משפחה שהסתייעו בעבר עם עורך דין שכזה ולשאול אם יש להם המלצה עבורכם.

 

לסיום

עד כאן המדריך שעסק בתאונות דרכים וזכויות לפיצויים שמגיעות לנפגעים. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו, שלא תדעו עוד תאונות ושתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם במידה ונפגעתם. תרגישו טוב ובהצלחה בהליך.

תאונות דרכים

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »