חיפוש

פתיחת עסק קוסמטיקה בארה"ב – מה אסור לפספס?

ניתוח קהל היעד, היכרות עם שיקולי מיסוי וכמובן קבלת אישורי רגולציה כאלה ואחרים מארגוני הבריאות – הם חלק בלתי נפרד מהנושאים שחייבים לעלות

לדיון טרם פתיחת עסק קוסמטיקה בארצות הברית.

במאמר הבא נרחיב על הנושאים הללו ונבין עם מי אפשר להתייעץ

יותר ויותר גברים ונשים בגילאים שונים בוחרים כיום להגשים את החלום שלהם ולפתוח עסק מעבר לים. ספציפית יותר, מדובר על פתיחת עסקי קוסמטיקה בארצות הברית. על קצה המזלג, ניתן להזכיר יתרונות של פתיחת עסק כזה מבחינת פוטנציאל הרווח, האפשרות לייבא מוצרים שכבר הוכיחו את עצמם במדינות אחרות וכמובן הרווחים שאותם מפיקים במטבע זר בעל ערך גבוה ויציבות.

 

לא לשכוח לנתח את קהל היעד

עם זאת, פתיחת עסק קוסמטיקה בארצות הברית מחייבת אפיון וניתוח מלא של קהל היעד. מטבע הדברים, יש הבדל בין הדרישות וסדר העדיפויות של ישראלים ואמריקאים. יתרה על כך, חשוב להכיר את השוק הקיים מבחינת מוצרי הקוסמטיקה להביא בחשבון את החוסרים שיש בו. רק על בסיס המידע הזה, ניתן יהיה לפתוח עסק שפוטנציאל הצמיחה שלו אכן יהיה גבוה,.

 

היכרות עם שיקולי מיסוי

נושא אחר ולא פחות חשוב לגבי פתיחת עסק מכל סוג במדינה כמו ארצות הברית הוא שיקולי מיסוי. רשויות המס בארצות הברית עורכות פיקוח קפדני אחרי כל סוג של פעילות, בעיקר אם היא מתבצעת על ידי אזרחים של מדינות אחרות. עם זאת, החדשות הטובות הן שניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע מראש לגבי הבדלים בין סוגי חברות או האופן שבו יהיה הכי משתלם לפתוח את העסק ולהצהיר עליו מבחינת מיסוי ורגולציה.

 

ההבדל בין חברה אקטיבית ופאסיבית

בעת פתיחת עסק קוסמטיקה בכל מקום בעולם, יש להבחין בין האופן שבו מתייחס החוק אל חברה אקטיבית לעומת חברה פאסיבית. ספציפית בארצות הברית, חוקי PFIC למשל עוסקים בחברות השקעות פאסיביות זרות. לפי החוק, חברת PFIC היא תאגיד השקעות פאסיבי במידה ומעל 75% מההכנסה הגולמית היא פאסיבית – או לחילופין אם 50% או יותר מנכסי החברה מפיקים הכנסה פאסיבית או מוחזקים כדי לייצר הכנסה כזו. בפועל, רוב קרנות הנאמנות מחוץ לארצות הברית למשל עונות על ההגדרה של PFIC ולכן הן חשופות למיסוי כבד.

 

אישור ממשרד הבריאות בארצות הברית

פתיחת עסק קוסמטיקה בארצות הברית שונה מעסקים אחרים שנפתחים במדינתו של הדוד סם, בגלל שיש צורך באישור של משרד הבריאות. אם מוכרים מוצרי קוסמטיקה כאלה ואחרים שמיועדים לשימוש על הגוף ועל העור, יהיה צורך לקבל אישור ולעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ובטיחות. מנגד, יש לברר מראש על הנושא כי יכול להיות שניתן להשתמש באישורים מישראל. בכל מקרה, זה משהו שאסור לפספס כי אחרת הפעילות לא תהיה חוקית.

 

איפור

באותו נושא