חיפוש

נפגעתם בתאונת דרכים? מה עליכם לעשות?

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, מלבד לקבל טיפול רפואי באופן המידי, יש עוד מספר שלבים שמומלץ לעשות או שמומלץ להימנע מהם, כדי לטפל בעצמכם באופן הטוב יבותר ולהגן על עצמכם. כדי לממש את זכויותיכם ולדאוג לעצמכם לאחר הפגיעה והתאונה, יש לנסות ולקיים מספר שלבים ופעולות שיעזרו לכם לדרוש את זכויותיכם ואת הפיצויים במידה ואלו מגיעים לכם בהמשך. לכן, לפני קצת על נפגעתם בתאונת דרכים? מה עליכם לעשות?.

 

קבלת ייעוץ משפטי לאורך התהליך

במידה ועברתם תאונת דרכים, יכול להיות שמגיעים לכם פיצויים הן מן הצד הפוגע והן לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לכן, כבר מההתחלה רבים בוחרים להתייעץ עם עורך דין שילווה אותם וייעץ להם, כיצד לפעול ומה הזכויות שלהם. לשם כך ניתן ליצור קשר עם עורך דין רשלנות רפואית כפיר דיין שילווה אתכם ויתמוך בכם ברמה הלגלית.

 

מה השלבים שכדאי לעשות במידה ונפגעתם בתאונת דרכים?

נכון שלאחר תאונת דרכים, המוח לא בדיוק חושב וכל הגוף והנפש מזועזעים ונמצאים בטראומה. הדבר ברור ומובן, ואף אחד לא מצפה מכם להתעלות ולהתנהל הכי אחראי ונכון שאפשר. עם זאת, במידה ואתם כן מצליחים לתפקד ולחשוב לאחר התאונה – ישנם מספר טיפים ופעולות שכדאי לבצע, כדי להקל על עצמכם אחר כך להשיג ראיות, ולממש את הזכויות שלכם לפי החוק. לפניכם מספר המלצות על כיצד לפעול ומה לעשות לאחר שנפגעתם בתאונה:

 

רישום פרטים

לאחר התאונה, כדאי לרשום את הפרטים של הרכב שהיה מעורב, של האנשים שהיו מעורבים וכן של העדים שהיו ויוכלו לעזור לכם בהמשך בלהוכיח את פרטי התאונה. רשמו את פוליסת הביטוח, פרטי הרכב, פרטי הנהג, שמות העדים והסובבים. כך תוכלו להתכונן להמשך, כי במידה ונעשה לכם נזק, תרצו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם ולמלא אחר הזכויות שלכם לפי החוק.

 

צילום הזירה

עוד דבר חשוב מאד שכדאי לעשות כדי להגן על עצמכם בהמשך הוא לצלם את פרטי הזירה, את המכוניות, את העדים ואת כל מה שאתם יכול להפיק מהאזור והמיקום המדויק של התאונה. כך תוכלו להוכיח בהמשך את הפרטים.

 

דיווח למשטרה

דיווח למשטרה הוא שלב חשוב, שכן הגעת המשטרה למקום ואישור המשטרה על התאונה בהמשך יכולים לעזור לתבוע את הפיצויים שמגיעים לכם מחברת הביטוח. הדיווח יכול להיות לפני הפינוי הרפואי, אך גם לאחר התאונה וקבל הטיפול ניתן לגשת למשטרה עם הפרטים שיש בידיכם על התאונה ולדווח.

 

טיפול רפואי

קבלת הטיפול הרפואי היא חשובה וקריטית לכל אדם שעבר תאונה. גם אם אתם חושבים שאתם בסדר ולא מרגישים לא טוב, יכול להיות שסבלתם מאיזו פגיעה ואינכם מודעים לכך. האדרנלין וההלם שחווינו במהלך התאונה, נשארים אתנו ומונעים מאתנו רבות להרגיש את הכאבים והבעית. לרוב אלה יצופו רק לאחר כמה ימים. לאחר קבלת הטיפול והשגת המסמכים והסיכומים, פנו לחברת הביטוח ותבעו את הפיצויים המגיעים לכם.

תמונה אחרי תאונת דרכים

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »