חיפוש

מהי רשלנות רפואית בלידה? כמה כסף אפשר להוציא מתביעה כזו?

אחד הרגעים המכוננים ביותר בחיינו הוא רגע הלידה של הילד שלנו. ההיריון הממושך, הטיפולים, וההכנות ללידה עצמה וליום שאחריו, הם רק חלק מהתהליכים שנועדו להכין אותנו לקבלת מתנה מופלאה זו. מאידך, למקרי סיבוכים בלידה, חס וחלילה, אף אחד לא מכין אותנו, ולכן חשוב לדעת מהי רשלנות רפואית בלידה, וכפועל יוצא מכך – מה משמעותה של תביעה זו

 

הכנה ללידה

אין ספק כי רגע הלידה הוא אחד הרגעים המרגשים והמשמעותיים ביותר, שאישה תעבור בימי חייה. כל אחת מתכוננת לאירוע הלידה שלה בדרכים שונות ומגוונות, בכדי להתמודד בצורה המיטבית ביותר הן בפן הפיזי של הלידה עצמה, והן מבחינת התחושות השונות של אושר והתרגשות מצד אחד, וחשש וחוסר וודאות מן הצד השני.

לצד ההתרגשות הרבה וההכנות הנלוות, חשוב לזכור כי בסופו של דבר, תהליך הלידה הוא מצב רפואי מורכב בו האישה והיילוד נמצאים, המחייבים את מעורבותם של אנשי מקצוע מומחים ומנוסים. לצערנו, לא אחת, הליך רפואי רגיש זה עלול להסתבך ולעיתים ניתן להגדיר זאת כתופעת רשלנות רפואית בלידה.

 

מהי רשלנות רפואית?

הבריאות היא מעל הכול, וכשמדובר במצב של הגעה לבית החולים, כולנו מרגישים חשש מסוים ומביעים אמון מסוג מיוחד בצוות המטפל- רופאים, מנתחים, אחיות ועוד. כאשר הצוות הרפואי מתרשל בעבודתו, כמו הענקת טיפול מתחת לסטנדרטים הרפואיים המקובלים, הרי שמדובר למעשה במקרה של רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית יכולה להיות מסכנת חיים, במיוחד בתהליך כה רגיש של הלידה, הן עבור האם היולדת והן עבור הרך הנולד עצמו. בין מקרי הרשלנות הרפואית בלידה נכללים המקרים הבאים:

  • קבלת החלטות שגויה- שימוש בלידה בציוד רפואי לא מתאים, קריאה שגויה של מוניטור, בחירת שיטת יילוד שגויה, הם רק חלק ממקרים אלו המביאים לפעולות רפואיות לא מתאימות כתוצאה מקבלת החלטות מוטעית.
  • אי נוכחותו של רופא בכיר- במקרים בה חלים סיבוכים בלידה, זמינותו והימצאותו של רופא בכיר יכולה לפתור את הבעיה בזמן האידיאלי, ולמנוע נזקים מיותרים.
  • טיפול לקוי- אי התייחסות לתלונות הנוגעות לתחושות וכאבים של היולדת, גרימת קרע משמעותי בלידה, כמו גם הותרת שלייה משמעותית, הם חלק מהמקרים הנפוצים של טיפול לקוי, העלול לגרום לתוצאות בלתי הפיכות.

 

חשוב להבין כי זוהי רשימה חלקית בלבד, וכי מקרים רבים ונוספים אחרים עלולים להביא למצבים רפואיים חמורים של טראומה, שיתוק ואף מוות.

 

תביעת רשלנות רפואית

כאמור, מקרי הרשלנות הרפואית הם רבים, ובכל מקרה של חשש כי נגרם לכן או לילדכן נזק כלשהוא כתוצאה מרשלנות הצוות הרפואי, הרי שעליכם להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית לבירור מלא של הפרטים ומיצוי מוחלט של זכויותיכם על פי חוק.

פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה יכולים להגיע לכדי מאות אלפי שקלים, אך בסופו של דבר, גובה הפיצוי מחושב באופן אינדיווידואלי, ונקבע על פי פרמטרים של פגיעה בתפקוד, צרכי ריפוי ושיקום ועוד.

 

תינוקת שוכבת ואמא מחזיקה את רגליה

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »