חיפוש

כמה פחמים צריך לקנות לארוחה של 30 איש?

כללי

גריל גז או גריל פחמים כבר מזמן הפך למוצר חיוני בכל מרפסת ביתית. הקלות שבה ניתן להרים ארוחת "על האש" פשוט ממכרת. מצד אחד, גריל גז נותן להנות מבשר בלי כל המאמץ מסביב בעוד שגריל פחמים איכותי נותן אווירה יותר "אסלית" לצד איכות ביצוע גבוהה. בתקופה שכוללת בתוכה חגים וקורונה, כולנו נמצאים הרבה יותר בבית ולומדים לבשל בעצמנו, הגרילים הביתיים האיכותיים, הופכים לפופולאריים יותר ויותר.

חשוב להבהיר למי מכם שאוהב את העשן ואווירת ה"מדורה" שמאפיינת מנגל של פעם, היום חברות גרילים מובילות כמו וובר ואחרות, מציעות אפשרות של גריל פחמים מעוצב ומוכוון לשימוש ביתי מסודר, כך שגריל גז אינו הפתרון היחידי שיהפוך את חייכם לקלים יותר.

 

יש גם חסרונות

נכון, החיסרון המרכזי של גריל פחמים הוא הצורך להיערך מראש עם קניית פחמים וכמובן להדליק אותם, דבר שעשוי לקחת זמן מה. אולם, עם היערכות נכונה ולמידה של טכניקת ההדלקה, אפשר להפוך את התהליך הזה לפשוט, קצר ויעיל.

 

אז כמה פחמים צריך לארוחה של 30 אנשים?

נתחיל ונאמר שבדיוק כמו חישוב בשר, הדבר עשוי להשתנות, תלוי בסוג האנשים, באורך האירוע ואפילו במזג האוויר ובתנאים. אך כמו שלבשר יש כלל אצבע מנחה של חצי קילו בשר לאדם (רעב), גם בפחמים כדאי להיערך עם חצי קילו פחמים לאדם.

אולם, הדבר עשוי להשתנות בהתאם לגודל הגריל שלכם, אם מדובר בגריל קטן סביר שתצטרכו כמות קטנה יותר של פחמים אבל מספר רב יותר של החלפות וחידוש אש, אם מדובר בגריל פחמים גדול יותר תצטרכו יותר פחמים אבל ייתכן ותסתפקו בחילוף פחמים אחד.

השורה התחתונה היא שחבילה גדולה של פחמים (10 ק"ג) ועוד חבילה קטנה של פחמים לכוננות, יעשו את העבודה עבורכם. המלצתנו היא להשתמש בגריל פחמים כמה שיותר גדול שידרוש מכם פחות חילופי פחמים והתעסקות מיותרת.

 

המלצה נוספת

להשתמש בפחמים איכותיים, עדיף לקנות בחנויות ייעודיות ולא בסופרים. פחם טוב יחזיק יותר זמן, יבשל טוב יותר את הבשר וגם ישחרר פחות חומרים רעילים לאוכל שלכם.

 

כללי בטיחות

גריל פחמים ידוע ככזה שעשוי לגרום להתלקחות אש גבוהה וגם לשריפות. הבעיה המרכזית של גריל פחמים היא פעולת ההדלקה, נוזל ההצתה עלול לגרום לכל מיני בעיות וצריך למצוא דרך בטוחה ולהקפיד על סדר וזהירות בזמן ההדלקה. כמו כן, יש להקפיד להרחיק את הגריל מהבית, מהרכב, מאוהל או מכל מקום סגור אחר. שריפת פחם בקרבה למקום סגור עלולה לגרום לנזקים כבדים גם לרכוש וגם לאדם, לכן יש למקם אותו במרפסת במקום מספיק רחוק. טיפ זהירות נוסף ואחרון באשר לשימוש בגריל פחמים במרפסת הוא לחכות עד אשר הגריל והפחמים שבו הופכים כבויים לחלוטין.

 

פחמים

באותו נושא
ירון זיגי - אמן חושים עם המון ביקורות חיוביות
מה הופך מופע אשליות טובה?

מופע אשליות טוב הוא חוויה מהפנטת המשאירה את הקהל מטיל ספק במציאות ומתפעל מהאפשרויות הבלתי מוגבלות של המוח האנושי. בבסיסו, זהו שילוב עדין של טריקים

קרא עוד »