חיפוש

כמה חשובה מקלחת טובה לבריאות העור שלך?

מקלחת טובה לעור ובאופן כללי, ההמלצה היא להתקלח פעם אחת בכל יום, לכל היותר, שכן זוהי התדירות המתאימה ביותר לאקלים בישראל וללחות המגיעה

בעקבותיו.

במידה ותתקלחו יותר מפעם אחת ביום, השכבה השומנית שנמצאת בעור ומגינה עליו, עשויה להיפגע.

בנוסף לכך, ההמלצה היא למרוח קרם לחות לאחר יציאה מהמקלחת, או לחילופין, להשתמש בשמן אמבטיה ואת בכדי לשמור על שומניות העור, שחיונית

עבורו.

 

חשיבות המקלחת לשמירה על הבריאות

ישנם אנשים שחושבים כי למקלחת יש חסרונות יותר מאשר יתרונות ולפיכך, ממעיטים להתקלח במהלך שגרת היום יום. אולם, מחקרים שונים מראים כי מקלחת באופן יומיומי עשויה לתרום לבריאות ובנוסף לכך, אמבטיה חמה עשויה להוריד את לחץ הדם בגוף ואפילו להפחית את הסיכון להתקפי לב וכיו"ב.

 

כמות הסבון בה יש להשתמש במהלך המקלחת

אם הינכם סובלים מיובש בעור או מגירויים שונים, כגון: אקזמה, כדאי שתקפידו להתקלח עם כמות מעטה של סבון, שכן שימוש בכמות רבה של סבון, בעת הרחצה, עשוי להגביר את היובש בעור או לפתח בו גירודים וכיו"ב. בנוסף לכך, תוכלו לשמור על בריאות העור ולהימנע מיובש או התפתחות של גירוי באמצעות שימוש בטמפרטורת מים מווסתת ובחירה של סבון מותאם לסוג העור שלכם.

 

מקלחת ממושכת

אם הינכם מוצאים את עצמכם מתקלחים במשך דקות רבות, כדאי שתדעו ששהייה ארוכה במקלחת עשויה להזיק לעור שלכם יותר מאשר מלהועיל לו. שימוש ממושך במים חמים (ובמיוחד שנעשה במקביל גם שימוש בסבון) עשויים לגרום לעור להיעשות רגיש יותר ובנוסף לכך, הוא עשוי להיות יבש.

רוב האנשים נוהגים להתקלח בכל יום ולעיתים אף שוהים במקלחת זמן ממושך. לפי טענתם של רופאים, ביצוע מקלחות בתדירות גבוהה ובמשך זמן רב, עשוי להסיר מהעור את החיידקים הטובים, להם הוא זקוק בכדי להישאר בריא. לפיכך, יש רופאים שממליצים להתקלח פעמיים – שלוש בשבוע ובשאר ימות השבוע, לשטוף את הגוף במים בלבד (ולנקות בסבון רק את האזורים המוצנעים שצוברים לכלוך יותר משאר האזורים בגוף).

 

מקלחת קרה

על אף שרוב האנשים נוהגים להתקלח במים חמימים ולעיתים אפילו חמים מאוד, עד כדי רותחים, ההמלצה היא להתקלח במים קרים. המים הקרים מכווצים את נקבוביות העור ותורמים להזרמת הדם לאיברים השונים בגוף ובאופן זה, חום הגוף נשמר. לאחר המקלחת, כלי הדם מתרחבים והנקבוביות נפתחות והרעלים שבתוך גוף יוצאים החוצה דרך העור.

ניתן לסכם, כי אמנם יש חילוקי דעות בנוגע לתדירות המומלצת למקלחת, אך למקלחת יש יתרונות והיא תורמת לבריאות העור באמצעות פתיחת הנקבוביות והוצאת הרעלים בגוף ובאמצעות מתן זוהר ומראה צעיר לעור. יחד עם זאת, יש חשיבות להעדפת מקלחות קרות על פני מקלחות חמות, שכן, המים החמים עשויים לגרום לעור נזק יותר מאשר תועלת ואילו המים הקרים מעניקים לבריאות העור והגוף יתרונות חיוניים.

למידע לגבי מקלחונים במגוון סוגים ואביזרי אמבטיה, תוכלו להיכנס לאתר zhglassk.co.il.

 

גבר מתקלח

באותו נושא
מה זה מדיטציה
מה זה מדיטציה?

בעשרות השנים האחרונות, הופצה בעולם תורת המדיטציה השלמה שנוצרה במזרח לפני אלפי שנים. יש אנשים המבצעים מדיטציה על בסיס יומי וכאלו המבצעים פעם במספר חודשים.

קרא עוד »