חיפוש

ההבדל בין הטרדה מילולית לפיזית

הטרדה מינית היא התנהגות, פיזית או מילולית, שיש לה אופי מיני והיא מופנית כלפי אדם שהביע התנגדות או אי הסכמה לכך.

ההטרדה המינית מהווה פגיעה ישירה בחירותו של האדם, בכבודו ובזכות השוויון שלו.

מעבר לכל אלו, זהו אקט משפיל ומבזה, אשר גורם לאדם העומד בקצה השני לחוש כמו אובייקט מיני שנתון לשימוש המטריד, ולא כאל אדם בעל חירות לרצות

ולבחור.

ההבדל בין הטרדה מילולית לפיזית, הוא פשוטו כמשמעו במגע. אין כל הבדל בהשלכות המלוות בכך, בתחושות שזה עלול ליצור בקרב הנפגע בקצה ובחומרה של זה בעיניים משפטיות.

 

מהי הטרדה מינית?

חוק העונשין מגדיר שש התנהגויות ככאלו שיש לייחס להן משמעות של הטרדה מינית:

  1. סחיטה באיומים – שידול הנפגעת לבצע מעשה בעל אופי מיני.
  2. הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני, למרות שהנפגע הביע חוסר עניין – כשמדובר ביחסי מרות, זה נחשב להטרדה גם אם לא הובע חוסר עניין בהצעה.
  3. מעשים מגונים.
  4. התייחסויות מיניות חוזרות ונשנות, למרות שהנפגע הביע חוסר עניין – כשמדובר ביחסי מרות, זה נחשב להטרדה גם אם הנפגע לא הביע חוסר עניין בהתייחסות.
  5. התייחסויות מבזות או משפילות על רקע מין, מיניות או נטייה מינית – מספיק שמדובר בהתייחסות לא נאותה אחת, כדי שהדבר ייחשב להטרדה מינית, גם מבלי שיובע חוסר עניין בכך.
  6. פרסום של תצלום, הקלטה או סרט של המתמקד במיניות האדם – בהנחה והפרסום נעשה ללא הסכמה, ובנסיבות שעלולות להשפיל או לבזות את מי שמופיע בתיעוד המיני.

 

האם מעשה מגונה נחשב להטרדה מינית?

במסגרת החוק להטרדה מינית כלולה גם עבירת המעשה המגונה. עבירה זו נחשבת לחמורה אנושות, כאשר תחת הגדרתה נכנסות כל מני התנהגויות מיניות לא מקובלות. מעשים מגונים כוללים בין היתר נגיעות, ליטופים, נשיקות או נגיעה כפויה על אדם אחר.

 

הכירו את 'התחום האפור'

כפי שאנחנו יודעים, הגבולות בין הטרדה מינית ללא הטרדה מינית  הם לעתים מטושטשים ולא ברורים. כתוצאה מכך נוצר סוג של 'תחום אפור', בו חל קושי לפסוק האם מדובר בהטרדה מינית מובהקת, כמו למשל במקרים של בדיחות גסות וכו'. כדי לפסוק במקרים כאלו, בוחנים מהו טיב הקשר בין הפוגע לנפגע, וכן את ההקשר בו התנועה או האקט המגונה הופנו כלפי האדם שבקצה.

הפסיקה שמדובר בהטרדה מינית תהיה הרבה יותר חותכת, במקרים בהם טיב היחסים הם יחסי מרות, או לחלופים כשההתנהגות הזו עולה באופן תדיר. כדי להכריע באופן חד משמעי, חשוב להגיע עם ראיות תומכות שמספקות הוכחה לכך שאכן מדובר בהטרדה מינית.

במקרים של תחום אפור מוטב להתייעץ עם עורך דין לענייני הטרדות מיניות, לו ידע וניסיון רב בתחום. כך ניתן לאפיין משפטית את האירוע, ולהבין מהן דרכי הפעולה האפשריות. לקריאה נוספת על ייצוג משפטי – https://www.dw-law.co.il.

 

משקל

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »