חיפוש

אילו דרכים קיימות בשביל לקבל החזר מס?

מגיע לכם החזר כספי ממס הכנסה? מזל טוב, איזה יופי לכם, עכשיו תתחילו לשבור את הראש כיצד לקבל בפועל את ההחזר הנכסף. שלא תבינו אותי לא נכון אתם בהחלט תקבלו את ההחזר אם הוא מגיע לכם אולם, הדרך אל היעד תהיה רצופה מכשולים. כדי לצלוח מכשולים אלה כדאי לצרף לכוח יועץ מס שיעשה עבורכם את העבודה, יחשב את גובה ההחזר, יעביר את הטפסים הנדרשים ויהיה האדם שעומד אל מול רשות המיסים.

 

ראשית בדקו האם מגיע לכם החזר ממס הכנסה?

אז מתי יכול להגיע לכם החזר מס? להלן חלק מהמקרים שיזכו אתכם בהחזר המיוחל –

  • פוטרתם מעבודתכם במהלך שנת המס.
  • נולד לכם ילד.
  • סיימתם תואר אקדמי.
  • עבדתם בשתי עבודות ולא עשיתם תאום מס.
  • הייתן בחופשת לידה.
  • קיבלתם דמי אבטלה.

 

תגיעו מוכנים ליועץ שלכם

יועץ מס הוא איש מקצוע בתחומי הכלכלה והכספים ולא בתחום הקסמים והוא איננו עושה ניסים לכן, כדאי מאוד שלאחר שתקבעו אתו פגישה תכינו את כל החומר הרלבנטי לפגישה זו כגון – טופס 106 מהמעסיק במידה והנכם שכירים, דווח אודות רווחים והפסדים במידה ואתם עצמאים בעלי עסק, תעודת לידה אם נולד לכם ילד, אישור קבלת דמי אבטלה אם זה היה המצב, תעודת תואר, הסכם גירושין וכל מסמך שיכול להעיד על הסטטוס המשתנה שלכם לטובת קבלת החזרי מס.

 

מה יעשה עבורכם יועץ המס?

ליועץ המס שלכם תהיה לא מעט עבודה אותה הוא יידרש לבצע עבורכם ולהלן מבחר פעולות אותן ידאג לבצע –

  1. ראשית, הוא יעבור על כל החומרים שתמסרו לו ויבין מדוע מגיע לכם החזר מס.
  2. שלב שני, יועץ המס יבצע את חישוב ההחזר המגיע לכם בהתאם לנתונים שלמד מהחומר המוגש.
  3. היועץ ימלא עבורכם טופס מקוון למס הכנסה – טופס בקשה להחזר מס לשכירים או עצמאים.
  4. לאחר הגשת הטופס המקוון ייגש אתכם יועץ המס למשרדי מס הכנסה הקרובים כדי להגיש עותק מקור של כל החומר בתוספת חתימתכם ואישורו.
  5. בישורת הסופית ינהל היועץ משא ומתן וילחם עבורכם שהבקשה תאושר על ידי מס הכנסה במלואה.

 

כיצד לבחור יועץ מס?

ישנם לא מעט יועצי מס ובמידה ואתם עצמאיים שמנהלים עסק יש לכם בוודאי רואה חשבון שעשוי להיות גם יועץ מס. במצב שכזה אתם נהנים ממבצע 1 + 1 ורואה החשבון שלכם אמור לטפל בהחזרי המס שמגיעים לכם. רואה החשבון יהיה כמובן זה שיגיש את הבקשה עבורכם. במידה ואתם שכירים, דברו עם אנשים שאתם מכירים, שכירים גם כן שעבדו עם יועץ מס בעבר, אין כמו המלצה טובה מאדם שסומכים עליו hagana.co.il. אם אין לכם ממליץ כנסו לאתרים של יועצי מס ונסו להתרשם מהם, תאמו פגישת הכרות ורק לאחר מכן בחרו את האיש הנכון לכם.

 

סיכום

לאחר שהכל נאמר והמלצתי לכם להיעזר ביועץ מס, אני חייב לציין בפניכם שאת כל התהליך ניתן לעשות גם לבד, ללא כל סיוע אולם, יתכן שתקבלו החזר נמוך יותר ושפקיד המס יוציא לכם את המיץ עד שהכסף יופיע אצלכם בחשבון. מה לעשות כך הם פני הדברים במדינת ישראל.

חישוב החזר מס הכנסה

באותו נושא