חיפוש

דו"ח לא מוצדק על חניה  – מה עושים?

למי לא קרה לפחות פעם או פעמיים בחיים שהגיע לרכבו ועל השמשה מתחת למגב היה תלוי דו"ח חנייה? בדו"ח עצמו אומנם כתובה הסיבה למתן הדו"ח אך לא תמיד זה מוצדק. לפיכך, ישנם מספר דברים שניתן לעשות על מנת לבטל את הדו"ח – על כך במאמר הבא.

 

לא להתעלם מדו"ח חנייה

ראשית, אין להתעלם מדו"ח חנייה מאחר והדו"ח צובר ריבית פיגורים ולאחר שנים הרשות המקומית בה ניתן הדו"ח אף רשאית לעקל את הרכב או חשבון הבנק שלכם. ביחד עם זאת, תוכלו תוך 30 יום לערער על הדו"ח במידה ויש לכם סיבה מוצדקת. ייתכן גם שהדו"ח אינו תקין.

כלומר, אינו תואם את מספר הרכב שלכם, את מקום האירוע, פרטים אישיים, תאריך וכיוצא בזה. מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה ולבדוק את תקינותו של הדו"ח או על מנת לערער על הדו"ח.

 

התיישנות דו"ח החנייה

על פי החוק דו"ח חנייה ניתן במהלך שנה מיום עבירת החנייה. כלומר, ייתכן וקיבלתם בדואר רשום דו"ח חנייה שתוקפו פג ולכן תהיו רשאים לבטל אותו. לא מדובר על התראה שניה אלא אך ורק על התראה ראשונה של הדו"ח. בנוסף, אם לאחר ההתראה הראשונה לא שילמתם את הדו"ח ולא קיבלתם בקשה לתשלום עד 3 שנים, גם כאן תוכלו לטעון על התיישנות.

 

מהן הסיבות המוצדקות לביטול דו"ח חנייה?

חוסר הידיעה אינו פותר מעונש ולכן אי ידיעת החוקים לא תפתור אתכם מתשלום דו"ח החנייה. למרות זאת, תוכלו לבטל את הדו"ח מסיבות אחרות כמו תקלה ברכב שפשוט הפסיק לנסוע. לשם כך תצטרכו להוכיח זאת עם מכתב של חברת הגרר או המוסך בו התבצע התיקון. סיבה מוצדקת אחרת יכולה להיות במידה ותמרור האוסר על החנייה מוסתר או אינו נמצא במקום בולט.

את זאת תוכלו להוכיח באמצעות צילום במצלמת המכשיר הנייד שברשותכם. בנוסף, אם מסיעים חולה קשה ומעמידים את הרכב במקום בו יהיה לחולה קל להיכנס או לצאת מהרכב, ניתן לבטל את הדו"ח עם אישור מהמוסד הרפואי.

 

האם אפשר לבטל דו"ח חנייה בשל מצוקת חנייה?

התשובה היא לא, אלא אם אתם גרים בתל אביב. מאחר ובתל אביב יש מצוקת חנייה לדיירים, עיריית תל אביב מתחשבת בתושבים החונים במקום אסור ומבטלת להם את דו"חות החנייה פעמיים בשנה. לשם כך יש להוכיח שאתם תושבי העיר והחנייה האסורה הייתה בסמוך למקום מגוריכם.

 

ביטול דו"ח חנייה בפעם הראשונה

לרוב כל אדם שמעולם לא קיבל דו"ח חנייה יוכל לבטל אותו באופן חד פעמי ולהמיר אותו לאזהרה. ציינו במכתב לרשות המקומית שאתם לא נוהגים לחנות במקומות אסורים, שזו הייתה מעידה חד פעמית והתנצלו – רוב הסיכויים שתצליחו לבטל את הדו"ח. אבל הכי בטוח הוא לתת הסבר מנומק למעידה שלכם.

דיווח על חניה

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »