חיפוש

איך לקנות דירה? – 5 טיפים שכדאי לדעת

עבור רבים מאיתנו, צעד כמו רכישת דירה הוא צעד כלכלי גדול ואולי הכי גדול שנעשה. יש לו המון השלכות על המשפחה שלנו לטווח הקצר וגם לטווח שנים רבות שיבואו. הצעד הזה מתוכנן כמה שנים קדימה והוא בהחלט צעד מורכב ומשמעותי.

 

התאמה לתקציב הכלכלי שלכם

כאשר יש לכם תקציב כלכלי, מומלץ לבדוק על כל הדירות העומדות בתקציב הזה. מגוון גדול של דירות ומחירים שונים עלולים להסית אתכם מהמטרה ולפתח כיוונים שלא תכננתם אותם מראש. לכן מומלץ להגדיר את מסגרת התקציב החודשית של רכישת הדירה ותעשו מאמצים לא לחרוג ממנה. במקרה כזה רצוי להיוועץ בעורך דין או ביועץ משכנתאות בכדי שתוכלו לעמוד בתנאים.

 

שירותי עורך דין

לפי רכישת הדירה, הטיפ הטוב ביותר שנוכל לתת הוא היוועצות עם עו״ד מקרקעין . היוועצות עם העורך דין יעזור לכם להגן על הזכויות שלכם ולשים דגש על הסעיפים הללו. עורך דין הוא סניף שלא מוותרים עליו, והוא יכול להיות המכריע והחשוב ביותר בתהליך.

 

תקציב להוצאות נוספות

אנשים רבים שרוכשים דירה שוכחים שמלבד עלות הדירה יש הוצאות שאינן נלקחות בחשבון. לעיתים ההוצאות הללו הופכות להיות מאוד מעיקות וקשות עם רוכשים רבים והם עלולים למצוא את עצמם במצוקה כלכלית. לכן, חשוב לקבוע ולדעת מראש על הוצאות נוספות. הוצאות נוספות כגון שכר טרחה לעורך דין, מס רגישה, שיפוץ, ריהוט ושדרוגים בדירה, תשלומי בצמדה למדד, חיבורי חשמל ועוד.

 

טיימינג זה הכל בחיים

טיימינג רכישת דירה יכול להיות מאוד קריטי. ישנם המון גורמים שיכולות להשפיע תנאי הרכישה שלכם, לשני הצדדים. לעיתים ויכוחים והתקשות עם משרדי מכירות יכולות להיות יעילות עבורכם, אבל לעיתים ממש לא. נהלו את המשא ומתן שלכם במשרד המכירות, אך לכל משרד ולכל פרויקט יש סף הנחה שהוא יכול לתת לעסקה. לעיתים התעקשות רבה מידי עלולה להביא לכך שהדירה שמאוד רציתם תמכר לאחר, או יתכן ומחירה אפילו יתמכר בתהליך ארוך מידי של משא ומתן.

 

עשו שיעורי בית

מאוד מומלץ לבדוק ולחקור על חברת הבנייה שממנה אתם עתידים לרכוש את ביתכם העתידי. רצוי לחקור על פרויקטים שהחברה בנתה בעבר, על לקוחות בפרויקטים אחרים ועד כמה הם שבעי רצון, על טיב הגמר של ביצוע הפרויקטים ועוד. חשוב מאוד שתבדקו שיש לכם עם מי לדבר בחברת הבנייה והוא מוכח אל החברה שממנה אתם עתידים לרכוש את הדירה שלכם.

 

לסיכום

חשוב מאוד לבדוק את חברת הבנייה שממנה אתם עתידים לרכוש את הדירה שלכם. חשוב לראות את שביעות הרצון מפרויקטים אחרים וחשוב שיהיה לכם למי לפנות בפרויקט. אל תבזבזו זמן במיקוח מיותר, זכרו שלכל חברה יש את המקסימום הנחה שהיא יכולה להעניק לכם. והדבר החשוב ביותר – שכרו את שירותיו של עורך דין מקרקעין בכדי למקסמם את העסקה ולהותיר אתכם ״בראש רגוע״.

Apartment, Renovation

באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »