חיפוש

איך לבחור קמין מעוצב שמתאים לאווירה בבית

איך לבחור קמין מעוצב שמתאים לאווירה בבית? לא כל יום בוחרים קמין לבית, וכשעושים את זה, עושים את זה עם כל הלב.

איזו אווירה מיוחדת יש רק בבית שלנו? ואיזו אווירה אנחנו רוצים שתהיה? איך קמין יכול לתרום לאווירה? לא בוחרים קמין מעוצב לבית לפני שקוראים את

המאמר הזה

 

קמין מעוצב: מכירים ומתמכרים

א' מהוד השרון מספר: "לפני שעברנו לבית חלומותינו, הסתפקנו בין קמין מעוצב לסוגי חימום אחר (יונקרס למשל). אבל אחרי שבחרנו בקמין והתחלנו לחיות בבית שיש בו קמין, לא הבנו איך יכולנו לחשוב בכלל על אופציה אחרת".

סיפורו של א' איננו נדיר. אנשים רבים מספרים שקמין זה משהו שכשמכירים – מתמכרים.

תחום הקמינים המעוצבים הולך ומתפתח, עם העלייה במודעות לנזקי הקמינים מעץ והחשיפה הגוברת לעיצובים נקיים וחדשניים מכל העולם.

 

כדי לנשום אווירה טובה יותר

יש לא מעט אמצעים שמשפיעים על האוויר בבית: ממיזוג אוויר, חימום, טיהור אוויר וניקוי אוויר.

 

אבל מה יכול להשפיע על האווירה בבית?

התשובה לכך היא אחת: עיצוב.

מחקרים בנושאי עיצוב ואווירה עוסקים בקוגניציה גופנית, כלומר, כיצד נתונים פיזיולוגיים הקשורים בגופנו משפיעים על תהליכים קוגניטיביים, כאלה שמתרחשים בראש.

  • צבעים חמים וצבעים קרים: הוכח במחקרים שמדדו תפקודי לב, שצבעים שנחשבים חמים, בעיקר אדום, באמת מעלים את טמפרטורת הגוף (וגם את הדופק ולחץ הדם). לצבעים קרים, בעיקר כחול, יש השפעה פיזיולוגית הפוכה – הם מאיטים תפקודי לב, מרגיעים ומורידים טמפרטורת הגוף.
  • קווים עגולים וקווים ישרים: מחקרים שמדדו תפקודי מוח, מצאו שקווים ישרים וחדים יוצרים תחושה מרוחקת ומפחיתים את הפעילות במוח. קווים רכים ועגולים עשו בדיוק את ההפך, הם נתנו תחושה קרובה ובטוחה ועודדו את הפעילות המוחית.

בקיצור, קמינים מעוצבים בבית יכולים ליצור את כל סוגי האווירה. תלוי רק איזו אווירה אנחנו רוצים ליצור בבית!

 

צבע: הבחירה נשארת בידיים שלנו

בכל הנוגע לצבע אנחנו יכולים להיות לגמרי רגועים. הגענו לאחד הבונוסים הגדולים בקמין חשמלי: יש לנו לא רק קמין מעוצב, אלא גם קמין שאפשר לעצב מחדש כל רגע. איך? נוכל לבחור בכל פעם בצבע הלהבות הרצוי, ולהאיר את הבית בצבעים חדשים וקסומים.

 

לבחור נכון… להאמין… – ויש לנו את הקמין

גם אם בחרנו באווירה ספציפית ואנחנו מחפשים קמין עם אלמנטים עיצוביים מתאימים (למשל, גוף הקמין אפור כהה וקווי המתאר שלו עגולים) – עדיין נשארים לנו כ"כ המון דגמים אפשריים! אז איך לבחור מכולם את הקמין המושלם לבית שלנו?

יש 3 שיטות כדי לבחור נכון: סינון הדרגתי, אהבה ממבט ראשון ושילוב של 2 השיטות.

סינון הדרגתי אהבה ממבט ראשון שילוב של 2 השיטות
מתחילים בהורדת האופציות הלא רלוונטיות. נתחשב בנתונים טכניים שונים כמו: מחיר שחורג מהתקציב שלנו, עיצוב שנוגד את הקו שרצינו, גודל לא מתאים, וכו'. לאט לאט מגיעים למספר דגמים מצומצם, שמתוכם דגם או שניים עושים לנו את זה ובהם נבחר. מה הקסים אותנו ברגע הראשון? אז יאללה, נבוא בראש פתוח, נשתחרר מתוכניות ונלך עם הלב שלנו. זה קמין חלומותינו? מתאהבים ובוחרים. שיטת השילוב היא הפופלרית ביותר: מתחילים עם מספר דגמים ששובים את ליבנו. כעת נשארנו עם בערך 4-6 קמינים מעוצבים מקסימים. מתוכם, נבדוק נתונים טכניים כמו טווח חימום, גודל, מחיר ואמירה עיצובית שמתכתבת עם הבית שלנו. הדגם שעונה על כל הדרישות הוא הבחירה שלנו.

אח, זה טוב! כי אין כמו אח כדי להוסיף אווירה בבית. הקמין החשמלי הוא הרבה יותר ממוצר חימום. אפשר להפעיל אותו בלי פונקציית חימום ולהנות מהמראה המופלא בלבד! כדי לבחור קמין מעוצב שמתאים לאווירה בבית, צריך לשאול את עצמנו – איזו אווירה נרצה בבית שלנו? התשובה לשאלה היא המפתח לקמין המעוצב שלנו.

מדורה

 

באותו נושא