חיפוש

אובדן כושר עבודה זמני? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו

אובדן כושר עבודה יכול להיות חלקי או מלא וגם יכול להיות תחום בזמן מה שהופך אותו לאובדן כושר עבודה זמני. דווקא בגלל שמדובר באובדן כושר עבודה זמני, כדאי להתעשת במהרה ולהבין מה נדרש לעשות כדי לא לפספס את תקופת הזכות לסיוע. חוויתם אובדן כושר עבודה זמני? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו.

 

אובדן כושר עבודה

תאונות ואירועים רפואיים יכולים לפגוע בבריאותו של אדם ולמנוע ממנו להשתכר כראוי או לפחות כמו שהשתכר בעבר. חשוב שתדעו כי אובדן כושר עבודה יכול להיות מוגדר בכמה דרכים אשר משפיעים על גובה הקצבה או הפיצויים שתקבלו אך גם על משך זמן הזכאות שלכם לכל אלו.

  1. אובדן כושר עבודה מלא – קביעת כושר עבודה מלא ניתן לאנשים אשר דרגת הפגיעה שלהם עולה על 75 אחוזים. כלומר יהיה להם קשה מאוד להתפרנס והצפי הוא שהם איבדו לגמרי כושר עבודה.
  2. אובדן כושר עבודה חלקי – מקרה של פגיעה הנמוכה מ-75 אחוזים אך היא עדיין פגיעה ביכולת לעבוד.
  3. אובדן כושר עבודה זמני – מקרה בו לא משנה אם נקבע כושר עבודה חלקי או מלא הוא מוגבל בזמן למשך תקופה מסוימת שנקבעת מראש.

 

אתם מוגבלים בזמן

אין ספק כי משתמע מאובדן כושר עבודה זמני שהוא זמני אך לא כולם מבינים זאת מה שעשוי לפגוע בזכויות. הקצבאות והמענקים הניתנים על ידי חברות הביטוח ניתנים בתקופת הזמן שבו המבוטח נמצא במצב של אובדן כושר עבודה, כך שלאחריו, לא יהיה זכאי עוד לסיוע.

 

לא תמיד קל לקבל את הסיוע הכלכלי

על פניו נדמה כי טיפול במצב של אובדן כושר עבודה הוא די פשוט, פונים לחברת הביטוח או לביטוח הלאומי ומקבלים את מה שנדרש. אך בפועל, חברות הביטוח לא תמיד משתפות פעולה וההליכים שלהם עשויים לקחת זמן רב אשר מותיר אתכם לתקופה מסוימת בלי הכנסה לאור העובדה כי אתם במצב של אובדן כושר עבודה זמני. למרות שזה עשוי להיות מורכב,  כדאי לא לוותר על ההליך ולדרוש את שמגיע לכם.

 

ישנם אנשי מקצוע למקרים כאלה

באם לא ידעתם עובדה זאת חשוב שתיקחו אותה בחשבון, עבור תביעות אובדן כושר עבודה תוכלו תמיד להיעזר בעורך דין תאונות עבודה אשר גם מבין בתחום אך גם יכול להוביל אתכם ולסייע לכם במרה שיהיה צורך בתביעה בבית משפט.

 

חשוב שתדעו כמה דברים על אובדן כושר עבודה זמני, מדובר במצב זמני ועל כן, יכול להיות כי כל יום שתתעכבו עם הטיפול במצב ובקצבאות ישפיע על הזכויות שלכם. כמו כן, לא תמיד כל כך קל לממש את שמגיע לכם וסביר כי תצטרכו ותרצו עזרה מעורך דין או איש מקצוע המתמחה בתחום זה.

 

Injury
Injury
באותו נושא
סיוע משפטי
7 מצבים שבהם תצטרכו סיוע משפטי

בעולם המורכב והמהיר שלנו, בעיות משפטיות עלולות להתעורר באופן בלתי צפוי, ולהשאיר אנשים פרטיים ועסקים זקוקים מאוד למומחיות והכוונה מקצועית. לסיוע משפטי תפקיד מכריע בשמירה

קרא עוד »
המוסד הישראלי לבוררות עסקית
כיצד מתנהל הליך הבוררות

אחד העקרונות החשובים ביותר במדינה דמוקרטית היא מערכת המשפט של המדינה. ככל שהמערכת יותר יעילה, איכותית ומונגשת לאזרח, כך הסיכויים של האזרחים ליישב את הבעיות

קרא עוד »