מה זה מדיטציה

מה זה מדיטציה?

בעשרות השנים האחרונות, הופצה בעולם תורת המדיטציה השלמה שנוצרה במזרח לפני אלפי שנים. יש אנשים המבצעים מדיטציה על בסיס יומי וכאלו המבצעים פעם במספר חודשים. אך יש כאלו המבצעים את המדיטציה בלי שלגמרי הבינו מה זה מדיטציה ומה המטרה שלה.

 

מה זה מדיטציה?

 

יש הרבה דברים בחיים שהם מחוץ לשליטתנו. עם זאת, ניתן לקחת אחריות על מצבי הנפש שלנו – ולשנות אותם לטובה. על פי הבודהיזם זה הדבר החשוב ביותר שאנו יכולים לעשות, והבודהיזם מלמד שהמדיטציה היא הנוגדן האמיתי היחיד לצערים האישיים שלנו, חרדות, פחדים, שנאה, ובלבול כללי שכלולים בהיותנו בני אנוש. 

הדגמת מדיטציה

 

מדיטציה היא אמצעי להפיכה ויצירת סדר נפשי. פרקטיקות מדיטציה בודהיסטיות הן טכניקות המעודדות ומפתחות ריכוז, בהירות, חיוביות רגשית וראייה רגועה של טבעם האמיתי של הדברים. על ידי עיסוק בתרגול מדיטציה מסוים אתה לומד את הדפוסים וההרגלים של מוחך, והתרגול מציע אמצעי לטפח דרכי הוויה חדשות וחיוביות יותר. 

 

בעזרת עבודה וסבלנות סדירה מצבי נפש מזינים וממוקדים אלה יכולים להעמיק במצבי נפש עמוקים ושלווים. חוויות כאלה יכולות להשפיע בצורה טרנספורמטיבית והן יכולות להביא להבנה חדשה של החיים.

 

ללמוד לעשות מדיטציה זה כמו ללמוד כל מיומנות אחרת. חשוב על זה כמו להתאמן על שריר שמעולם לא הצלחת לעבוד איתו. דרוש תרגול עקבי כדי להרגיש בנוח. וזה בדרך כלל קל יותר אם יש לך מורה. עבור אלו המעוניינים לשמוע פרטים נוספים על קורסי מדיטציה השונים – למידע נוסף.

 

מהם היתרונות של קיום מדיטציה על בסיס קבוע?

הפופולריות של המדיטציה גוברת ככל שיותר אנשים מגלים את היתרונות שלה. המדיטציה היא תהליך רגיל של אימון דעתך למקד ולהפנות את מחשבותיך. אתה יכול להשתמש בו כדי להגביר את המודעות לעצמך ולסביבתך. אנשים רבים חושבים על זה כדרך להפחית מתח ולחץ ריכוז.

יתרונות לתרגול מדיטציה

 

אנשים משתמשים גם בתרגול כדי לפתח הרגלים ותחושות מועילות אחרות, כמו מצב רוח והשקפות חיוביות, משמעת עצמית, דפוסי שינה בריאים ואף סובלנות מוגברת לכאב. יתרונות בריאותיים נוספים בקיום מדיטציה על בסיס קבוע:

 

  1. מפחית מתח – הפחתת מתח היא אחת הסיבות השכיחות ביותר שאנשים מנסים מדיטציה.

בדרך כלל, לחץ נפשי ופיזי גורם לרמות מוגברות של הורמון הלחץ קורטיזול. זה מייצר רבים מההשפעות המזיקות של לחץ, כמו למשל שחרור של כימיקלים המקדמים דלקת הנקראים ציטוקינים. להסבר מלא על קורטיזול מאתר ויקירפואה – הקליקו כאן.

 

השפעות אלה עלולות לשבש את השינה, לקדם דיכאון וחרדה, להעלות את לחץ הדם ולתרום לעייפות ולחשיבה מעוננת. קיימים סגנונות מדיטציה רבים שיכולים לעזור להפחית את הלחץ. מדיטציה יכולה גם להפחית את הסימפטומים אצל אנשים עם מצבים רפואיים המופעלים על ידי לחץ.

 

  1. שולט בחרדה – פחות מתח מתורגם לפחות חרדה. מדיטציה עשויה לסייע גם בבקרת חרדות הקשורות לעבודה בסביבות עבודה בלחץ גבוה. מדיטציה הרגלית מסייעת בהפחתת חרדות ובעיות בריאות הנפש הקשורות בחרדה כמו חרדה חברתית, פוביות והתנהגויות כפייתיות.

 

  1. מקדם בריאות רגשית – צורות מסוימות של מדיטציה יכולות גם להביא לשיפור הדימוי העצמי ולתפיסה חיובית יותר על החיים.

 

כימיקלים דלקתיים הנקראים ציטוקינים, המשתחררים בתגובה לסטרס, יכולים להשפיע על מצב הרוח, ולהוביל לדיכאון. מדיטציה עשויה להפחית את הדיכאון על ידי הפחתת חומרים כימיים דלקתיים אלה ולכן צורות מסוימות של מדיטציה יכולות לשפר את הדיכאון וליצור השקפה חיובית יותר על החיים. שמירה על הרגל מתמשך של מדיטציה עשויה לעזור לכם לשמור על היתרונות הללו לטווח הארוך.

 

  1. משפר את המודעות העצמית – צורות מסוימות של מדיטציה עשויות לעזור לך לפתח הבנה חזקה יותר של עצמך, ולעזור לך לצמוח לעצמי הטוב ביותר. לדוגמה, מדיטציה של חקירה עצמית מטרתה במפורש לעזור לך לפתח הבנה רבה יותר של עצמך וכיצד אתה מתייחס לסובבים אותך.

 

צורות אחרות מלמדות אותך להכיר מחשבות שעלולות להזיק או להביס את עצמן. הרעיון הוא שככל שתצברו מודעות רבה יותר להרגלי המחשבה שלכם, תוכלו לנווט אותם לעבר תבניות בונות יותר. לכן, בירור עצמי וסגנונות מדיטציה קשורים יכולים לעזור לך "להכיר את עצמך." זו יכולה להיות נקודת מוצא לביצוע שינויים חיוביים אחרים.

 

  1. עשוי להפחית את אובדן הזיכרון הקשור לגיל – שיפורים בקשב ובבהירות החשיבה עשויים לעזור להחזיק את דעתך צעירה. המיקוד המשופר שתוכלו להשיג באמצעות מדיטציה רגילה עשוי להגביר את הזיכרון ואת הבהירות הנפשית. יתרונות אלה יכולים לסייע במאבק באובדן זיכרון ודמנציה הקשורים לגיל.

Comments are Closed