חיפוש

כל היתרונות במעצב פנים

אחת התקופות המשמחות ביותר בחייה של משפחה, היא התקופה שבה מתבצעים שיפוצים כלליים בבית או בדירת המגורים. גם אם השיפוצים הם מוגבלים, תכנון נכון שלהם עשוי לשנות מהקצה אל הקצה את המראה ואת האווירה בבית. עם זאת, לא אחת קורה שגם אחרי שתהליך השיפוצים הסתיים, נותרת הרגשה מסוימת של החמצה. נכון, על השיפוצים התבצעו בדיוק כפי שתוכנן. נכון, כל האביזרים הורכבו על ידי המומחים לשיפוצים בדיוק כפי שהם התבקשו לעשות מלכתחילה. ובכל זאת – עדיין ההרגשה הזאת, כאילו שלא הכל מושלם. כיצד ניתן להפיק את התועלת המרבית מהשיפוצים שנערכו בבית? מה תפקידו של מהצב פנים ביצירת הטאץ' הסופי בבית, ומהם אמצעי העזר שלו? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא מעצב הפנים והתפקיד שלו ביצירת המראה והאווירה בבית.

צבעים לבחירה

הפקת התועלת המרבית מהשיפוצים בבית

כאמור, ההחלטה לערוך שיפוצים בבית או בדירה, פירושה המיידי הוא כמובן הוצאה כספית גדולה. בדרך כלל העלות של שיפוצים, גם אם מדובר בשיפוצים מינוריים וגם אם הם חלקיים בלבד, עלולה להגיע לסכום של כמה עשרות אלפי שקלים. לפיכך, אם כבר עושים שיפוצים בבית, הרי כדאי גם להפיק מהם את התועלת המרובה ביותר ואת מידת ההנאה הגבוהה ביותר לכל אחד מהדיירים בבית. היכולות של מעצב פנים איכותי, עשויות להעניק לשיפוצים בדיוק את הגימור הנדרש, ולהפוך את הבית למקום שממש נעים להיות בו ונפלא לחזור אליו אחרי יום עבודה מפרך. אודות עבודות בנייה פינוי בינוי תוכלו לקרוא כאן.

מעצב פנים והתפקיד שלו ביצירת האווירה בבית

אחרי שהשיפוצים הסתיימו, ואחרי שהבית נראה נקי ומצוחצח, כדאי וצריך לחשוב על הדרך לשוות לבית את המראה הייחודי שלו, כזה שכל אחד מהדיירים ייהנה לשהות בו אמנם חשוב לדעת שבמקרים רבים, בעלי הבית והדיירים בו מדמיינים את המראה והאווירה הרצויים בבית, אבל הם לא יודעים לתרגם את התמונה שבדמיון למציאות היום יומיים. זה בדיוק תפקידו של מעצב הפנים – להפוך את המציאות לדבר הקרוב ביותר למה שבעלי הבית מדמיינים.

עם זאת, המגבלה העיקרית של מעצב הפנים טמונה בעובדה שהוא חייב להתייחס למבנה הקיים בבית. מעצב פנים איננו יכול לשבור קירות, לשנות מיקום של חלונות או להוסיף או להסיר ריצוף קיים. הנתונים הבסיסיים קיימים, ועל סמך הנתונים הללו המעצב חייב לעבוד.

מנגד, מעצב חייב לקבל חופש יצירתי, ותקציב נאות להשגת המטרות שלו, בתיאום עם בעלי הבית. התקציב כאמור יכול להיות מנוצל לרכישת אביזרים שידגישו את האווירה הנדרשת, או לרכישת פריטים וריהוט שעשויים להשיג את אותה המטרה עצמה. פריטי ריהוט כאמור יכולים להיום מפות וכיסויים, מנורות ואפילו נברשות וכן פריטים שעשויים להיחשב שוליים, אבל דווקא הם יכולים לחולל את השינוי באווירה. באמצעים מינוריים ובתקציב זעום יחסית, יכול מעצב פנים איכותי לייצר יש מאיין אווירה קסומה, ביתית ומזמינה. מעצב פנים הוא בדיוק ההבדל בין השגה כמעט מושלמת של תוצאות, להשגת המראה המושלם, כפי שבעלי הבית היו רוצים שיהיה.

הסודות נחשפים: אדריכלים ומעצבים נותנים טיפים לעיצוב פנים (כתבה מקו).

באותו נושא