חיפוש

ייעוץ פרישה מחירים והאם זה משתלם

הפרישה לגמלאות היא אחת התקופות שעבור רבים היא טראומטית במיוחד. הטראומה והלחץ לקראת הפנסיה, הם תוצאה של המעבר למצב לא ברור, שבו הגמלאי נמצא בדרך כלל במצב שבו הוא עדיין יכול לתרום וליהנות משנים ארוכות של עבודה פרודוקטיבית, ומצד שני הוא נזרק בבת אחת לעולם אחר, שבו הוא צריך למצוא דרכים למלא בהם את הזמן הפנוי שנוצר. יחד עם זאת, הגמלאי צריך להתמודד עם מצב שבו ההכנסות מתכווצות ואין לו יכולת אמיתית להשפיע עליהן לא באמצעות שעות נוספות ולא בשום צורה אחרת הקשורה למשרה הקודמת שלו. על מנת לקדם את פני הרעה, נוהגים עובדים רבים המצויים בשלב שלפני היציאה לגמלאות, להיעזר בשירותי ייעוץ פרישה הניתנים על ידי אנשי מקצוע מיומנים. מהם בדיוק השירותים הניתנים על ידי היועצים הפנסיוניים למיניהם? מהם המחירים הנהוגים תמורת השירותים האלה? האם הייעוץ כאמור משתלם בסיכומו של עניין? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך.

 

ייעוץ פרישה – מה זה בעצם

ייעוץ פרישה הוא ייעוץ הניתן לאדם הנמצא בהליכים לקראת פרישה או שנמצא. מבחינת הגיל, סמוך מאד לגיל שבו הוא יוכל, ובמקומות עבודה מסוימים גם יחויב לצאת לפנסיה. במרבית המקרים, ייעוץ פרישה נוגע באופן בלעדי לצד הפיננסי של היציאה לפנסיה, שהוא מטבע הדברים הנושא החשוב והמורכב ביותר. במקרים פחות נפוצים, ובעיקר כאשר הייעוץ ניתן על ידי גופים שונים כגון ההסתדרות, ששמה לעצמה למטרה לדאוג גם לרווחתם וגם למציאת תעסוקה וסעד נפשי של הפנסיונרים לעתיד, הייעוץ יתייחס דם לתחומים נוספים.

ייעוץ פיננסי: היועץ יסביר לפנסיונר את הזכויות שלו, יעיין בדו"חות הפנסיה שלו ויסיק מהם את המסקנות המתבקשת לגבי מצבו הפיננסי העתידי של הפנסיונר. בנוסף, ובכפוף לשיתוף הפעולה של הפנסיונר, יבדוק היועץ את התיק הפיננסי של הפנסיונר בכללותו ויציע לו אפיקי השקעה משתלמים, שעשויים לסייע לו להגדיל את ההכנסה החודשית, לעיתים במאות שקלים לחודש ואולי יותר. זאת, תוך העברת חסכונות ופיקדונות לקופות גמל להשקעה, יחד עם אמצעים אחרים שהמטרה שלהם לשפר את מצבו הפיננסי של הפנסיונר ככל שניתן.

ייעוץ אחר: בדרך כלל, ייעוץ פרישה פרטי פחת מתייחס לנושא הזה. עם זאת, גופים המציעים ייעוץ פרישה כגון ההסתדרות מעניקים לפנסיונר לעתיד מבט כללי על האפשרויות שלו. עם האפשרויות הללו ניתן למנות לימודים, התנדבות ופעילויות אחרות שיעשירו את חיי הגמלאי וישפרו אותם.

 

 

מטבעות ושעון

 

 

מחירי ייעוץ פרישה והאם זה משתלם

המחירים של ייעוץ פרישה משתנים בהתאם לסוג הייעוץ. בדרך כלל, יועצי פרישה שהם אנשי מקצוע בתחום הפיננסים, גובים סכום של כמה מאות שקלים על הייעוץ ועל הפעולות השונות הכרוכות ביישום של חלקים ממנו. עם זאת, היועץ הנכון בזמן הנכון עשוי לסייע לפנסיונר להגדיל את ההכנסה החודשית שלו מצד אחד, ולהימנע מהוצאות בלתי חשובות, דוגמת הוצאות על כפל ביטוחי חיים וכיוצא באלה מצד שני. תמורת כמה מאות שקלים, זוכה הגמלאי לייעוץ שיחסוך לו אלפי שקלים לאורך שנים. במבחן עלות מול תועלת, ההוצאה הזאת בהחלט משתלמת.

באותו נושא